Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pekingsoppa?

  • 10 februari 2001

    Är det någon som har recept på Pekingsoppa? Det är en soppa som ofta serveras som förrätt på kinakrogarna.

  • 10 februari 2001

    Pekingsoppavarierar från krog till krogen delbaserar den på ketchup och en del på sötsur sås sedan innehållet varierarlite man tager vad man haverdetta enligt "min" kina krog men nåt recept exakt ger de inte ut.

  • 10 februari 2001

    Detta recept hittade jag på peking soppe guiden. Ska vara hämtat från pekingSuan La Tang (syrlig och stark soppa) enligt Li Miyun250 g doufu2 ägg25 g vitt kött25 g spenatstjälkar5 g blötlagda skogsöron (torkade svampar)15 g blötlagda finstrimlade bambuskott5 g färsk koriander5 g chiliolja15 g potatismjöl15 g sojasås15 g vinäger8 korn vitpeppar7,5 g sesamolja 2,5 g cong, "kinesisk purjolök", hackad500 g buljong1,5 g wei jin, MSGMatoljaStrimla doufu, kött, skogsöron och bambuskott. Blötlägg dessa fyra ingredienser i kokande vatten.Krossa pepparkornen.Hetta upp lite matolja i grytan. Tillsätt pepparkornen, låt dem fräsa en stund och tag sedan upp dem. Tillsätt cong, buljong, pepparkornen, de fyra ingredienserna, spenaten, MSG och soja. Rör om och ringla försiktigt i de uppvispade äggen. Tillsätt chiliolja, sesamolja och koriander.Smaka av, soppan skall smaka starkt och syrligt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.