Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Prissättning av vardagsmaten

  • The_mama97mia 22 september 2013

    Jag får ofta frågan från kompisar o bekanta om jag inte kan laga ngt särskilt åt dom - på beställning.
    Vad jag undrar är hur man ska tänka för att ta OK pris???
    Jag tänker självkostnadspris + ngt för tid, energiåtgång o besvär liksom. Inga överpriser.

    Finns det ngn bra länk eller bra tips om hur man ska tänka???

    Att bara ta betalt för råvaran ger ju inget för tid o ansträngning, samtidigt är det inget jag gör för att tjäna pengar på liksom - MEN vill ju inte gå back heller???

  • Anderstam 22 september 2013

    Om jag skulle laga för ca 6-10 personer, skulle jag be om råvarukostnader + 100 kronor. {question}

  • kallebakom 22 september 2013

    helt perfekt det anderstam skrev !! följ det !

  • The_mama97mia 22 september 2013

    tackar...
    jag har sagt till dom som frågar att det beror rätt mkt på vilken rätt det handlar om och vad råvarorna kostar...
    Stor skillnad på raggmunk/pannkaka och fläskfilé i ugn liksom.

  • The_mama97mia 22 september 2013

    samtidigt så finns vissa rätter som inte är så dyra i råvaror men innebär j*t mkt jobb o pill - tänk Kåldolmar...

  • Anderstam 22 september 2013

    Min tanke med 1 hundring, bygger på att de flesta rätter behöver högst 1 timme EFFEKTIV arbetstid, så även kåldolmar. Resten är koktid och väntetid.
    Skulle någon vilja ha pannkaka som svängs ihop på några minuter, kan de tamejtusan betala 1 hundring pga av sin lathet! >:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.