Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Räkbakelser i vanliga pappersformar- Möjligt?SNABBSVAR tack!

  • Lua 3 augusti 2009

    Hej!!:D

    Skall tills i morgon göra räkbakelser med gelatin, dvs gör en räkröra med gräddfil o majonnäs samt gelatin för att det skall ta i hop.Nu undrar jag hur jag skall få dessa "runda"?Skall göra 35 st så tänkte först använda min muffinsformsplåt i teflon, men där rymms endast sex samt att de är lite för stora.
    Nu undrar jag om det är möjligt att månne sätta röran i vanliga pappersbakformer.Månne de släpper fint sen gelatinet stelnat så att man inte har massor med papper med...
    Hur göra?

    Tacksam för svar!!:)

  • mariaengstrom 3 augusti 2009

    Jag har ingen aning, men min spontana tanke va aluminiumformar.. Kanske kan pensla dom med lite olja eller likande?

    Lycka till!

  • The_mama97mia 3 augusti 2009

    Nu är jag väl för sent ute, men jag skulle klä mindre koppar /glas med plastfolie o sen i med smeten. När det stelnat vänd upp o ned o sen är det bara att ta bort plasten. Kan bli lite veck men ändå rätt prydligt. Kan ju funka med engångsglas i plast med. Men då är det enklare att låta bakelsen vara kvar i glaset.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.