Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Raggmunkar på nypotatis

  • jenx 11 augusti 2008

    Går det?

  • NewDown 11 augusti 2008

    En bekant berättade att hennes mamma hade gjort raggmunkar på färspotatis (inte den allra första som kommer till affären ) och det gick.

    Det var lite trixit hon fick använda mer potatis än vad receptet var på och tror även hon fick ha i extra ägg.

    Prova det kan inte bli värre än att du misslyckas :)

    Lycka till.

  • Bohnke-Oslo 11 augusti 2008

    alltså kruxet är ju at färskpotatis innehåller inte så mycket stärkelse som i gammal potatis.
    riv potatisen och tillsätt potatismjøl,så ska du se att -raggisarna-blir som på vanligt vis.
    prova dig fram med mjølet

  • dystraior 11 augusti 2008

    Jag hade tänkt prova mig på att göra potatismos på jobbet i veckan och är lite orolig att det ska bli klister :'( Tror ni att det funkar gott folk?

  • bernit 11 augusti 2008

    Skrivet av Bohnke-Oslo den 11 aug 2008

    alltså kruxet är ju at färskpotatis innehåller inte så mycket stärkelse som i gammal potatis.
    riv potatisen och tillsätt potatismjøl,så ska du se att -raggisarna-blir som på vanligt vis.
    prova dig fram med mjølet


    Håller med, lite trixigt med nypotatis men potatismjöl är räddningen - och med knaperstekt fläsk och rårörda lingon, vad kan vara bättre ?

  • busan37 11 augusti 2008

    Skrivet av dystraior den 11 aug 2008

    Jag hade tänkt prova mig på att göra potatismos på jobbet i veckan och är lite orolig att det ska bli klister :'( Tror ni att det funkar gott folk?


    Jag gjorde potatismos förra söndagen, funkade utmärkt. Jag värmer alltid mjölken först. Med margarinet i.

  • Miltons7a 11 augusti 2008

    Skrivet av jenx den 11 aug 2008

    Går det?
    det går bra de blir frasigare .brukar pressa ut vattnet ta ett eller 2 ägg ,mjöl salt och en skvätt mjölk

  • rosie1 12 augusti 2008

    Hejsan!
    När jag blir sugen på potatismos o raggmunk på sommarn köper jag några bakpotatisar ist...det går jättebra!
    /rosie

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.