Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Senapscream (Kräm)

  • 14 maj 2006

    Jag åt en jätte god rätt här om dagen när vi hade städdag på våran gård. Vi åt kycklingsfile med örter på av något slag och potatisgratäng.Till det var det en sås till som var gjord på gräddfil eller creamfräsh eller yougourt eller nått och senap. Dom hade köpt in det från en cateringfirma i Gävle där jag bor och dom kalla den senapscream och jag undrar om det är någon här som hört tala som sådan. Tänkte först senap till kyckling men den var jätte god och att rekomendera.

  • mistralwind 26 november 2007

    Har inte koll på exakt vad det var du åt, men jag brukar röra ihop creme fraiche/yoghurt/ fil eller vad som finns hemma med vitlök, fransk senap, lite honung, salt och peppar (en liiten skvätt balsamvinäger ibland, men då får du vara försiktig! senapen är nog så syrlig i sig själv). Det passar superbra till kyckling, och funkar dessutom både varm som kall (fast ska du värma den kan du inte använda fil eller gräddfil, men det vet du la redan) :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.