Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

singelmat

  • 13 februari 2005

    Tycker det är så tråkigt att laga mat till mig själv. Har haft stor familj, men lever nu ensam och ibland blir det bara gröt och smörgås på dagarna. Det är både billigt, enkelt och lättlagat. TIPS om HUR jag kan göra matlagandet roligt igen och även enkla billiga rätter, önskas. Från pensionär

  • 21 februari 2005

    Jag tycker det är roligt att laga mat till mig själv om jag vet att den är nyttig, eller om jag provar ett helt nytt recept. Fredrik Pauluns kokböcker gav mig mkt inspiration i höstas!Här är en billig linsröra som jag brukar servera med basmatiris och lite créme fraiche:2 gula lökar5 vitlöksklyftor fräsa mjuka i olja4 färska tomater, tärna och koka ihop med löken.Under tiden kokar du 2 dl gröna linser med en tärning grönsaksbuljong. Det tar ca 40 min.Jag kryddar röran med flera matskedar paprikapulver, minst en chillifrukt,svartpeppar, pressad citron och salt.När jag blandat i de kokta linserna rör jag ned ca 1 dl chiisauce.Den här rätten är det gott att dricka grönt te till!

  • 27 februari 2005

    Visst kan jag förstå att du kan tycka det är tråkigt att laga mat till sig själv,pga att du har haft stor familj.Men kan du inte se det som en hobby det gjör jag.Planera inköpen så att du fixar till en färgglad talrik när du kommer hem,för färger gjör det roligare både att laga och att ätta och så blir det lite nyttigare.Ta dig i kragen och gjör vardagen till en fest för dig själv.Lyckatill

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.