Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Skånemejerierna

  • popik 19 mars 2009

    Har testat den nya vaniljyoghurten med choklad från skånemejerierna. Så himla god så man blir helt salig. Mild vaniljyoghurt med chokladbitar i, är det någon annan som provat. Kan verkligen rekommendera den.(Y)

  • boz1965 19 mars 2009

    Synd bara att Arla lyckats tränga undan SM såpass att det börjar bli svårt att hitta deras produkter. Här i sta'n är det bara Hemköp (av de stora butikerna) som har Skånemejeriers produkter. Jag köper inte Arla utan kör hellre omvägen om Hemköp för att få Skånemejeriers mjölk även om det kostar mig både tid och pengar (bensin mm.).

  • systeryster 19 mars 2009

    Gillar Gefleortens vaniljyoughurt för att den är så mild och inte så söt som tex Valio:s,Som tur är verkar vi få behålla dessa produkter, Arla har inte totalt monopol ännu. Får väl testa och ha i lite choklabitar själv om man ska festa till det. Har inte sett något från Skånemejeriet här uppe i Södra Norrland, men jag kanske inte har tittat tillräckligt noga. Vi har Bollnäsfil, det är också gott!

  • anluk 19 mars 2009

    Jaaa Skånemejeriets nya vaniljyoghurtar är ju såååå goda, både den med choklad och den med hallon. Yummi!!

  • Fiona 19 mars 2009

    Avundas er som kan bara köpa vilket märke ni känner för o prova hit o dit hur som helst när något ser gott ut eller efter tips!
    Det är en oanad unnest!

    Själv har jag inte provat, då det inte finns laktosfritt... Så jag får hålla mig till valio o arlas nya... (för soyghurt kör jag "våga vägra" så *ryser* äckligt det är!)

  • Lotten_J 20 mars 2009

    Har bara sett reklamen och sen har det inte blivit av att provsmaka, får kanske offra mig på en förpackning så har man i alla fall provat........I Luleå har vi mejeriprodukter från olika mejerier, allt från Skåne till vårt eget Norrmejeriet. Men jag köper aldrig annat än vårt eget. Man måste värna om de små så vi inte står där utan en vacker dag.

  • anmawa 20 mars 2009

    (L)Jag vill slå ett slag för Emådalens mejeri. Än så länge har de nog bara mjölk och grädde, men jag gillar lokalproducerat.

  • millasmamma 20 mars 2009

    Det hjälper att protestera.
    Skånemejeriers varor är på väg tillbaka i våra butiker.

  • JennyV 20 mars 2009

    Oftast brukar chokladen i yoghurtar smaka stearin ( tror jag även om jag inte smakat stearin :p)
    Så är det iaf med Yoggi dröm choklad! Älskar choklad så är den sååå god som ni säger måste jag prova!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.