Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

smörgåstårta

  • 31 mars 2003

    Hej !Jag ska göra en smörgåstårta till min mamma när hon fyller år. Gärna en skaldjurstårta. Har ni några förslag ?Tacksam för alla svar !MVH Tess

  • 13 maj 2003

    1 lagretmajonäs räkor, dill ägg salt peppar,lite citronsaft.2. majonnäs, bostongurka, tonfisk, dill salt peppar.

  • 20 juli 2003

    I min stora "matsläkt" har vi en favorit som enligt mig är svår att slå! Det är tre lager landgång och två fyllningar, och vi ganerar alltid med massor av räkor! En av fyllningarna är med Kokt ägg (skivat både på längden och tvären i en äggskärare) vispad grädde, majonäs och kalles kaviar. Det andra lagret har hamburgerkött, bostongurka,vispad grädde och majonäs. Man kan ju göra den lite lättare genom att byta ut hälften av grädden till creme fraiche. När den är ihoplagd breds grädd och majonäsblandning över och så ganeras den diagonalt med äggklyftor, tomatklyftor, massor av räkor och citronskivor med ett par gurkor på sidan i en sån där populär "spiral". Den är underbar!! Hälsar Jennie

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.