Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sushi-recept!

  • 31 juli 2000

    Recept på sushi önskas eller annan japansk god mat.Tack på förhand! /Sandra

  • 2 augusti 2000

    Prova att strö över sesamfrön över din gurkfyllning.Jag tycker bäst om avocado, krabba och lite majonnäs.Md

  • 3 augusti 2000

    Min favorit är omelettsushi.Vispa ihop 2 ägg och 2 msk vatten. Värm upp en liten panna, häll i smeten och vispa hela tiden. Häll upp den på ett fat och packa den ganska hårt eller pressa den i en bambumatta. Skär i lagom stora bitar och fäst på risklumpen med hjälp av nori.

  • 4 augusti 2000

    Osakakyckling (4 pers)250 g kycklingbröst1 liten morot1 dm purjolök1 stjälk blekselleri1/2 röd paprika1/2 grön paprika4 msk olja2 tsk mixad vitlök & ingefära4 msk soja3 msk torr sherry200 g böngroddarSkär kycklingen och grönsakerna i strimlor. Hetta upp hälften av oljan med vitlöksmixen i en wok. Fräs kycklinegn, tillsätt grönskaerna och fräs en sund. Häll på restan av oljan och sojan.Tillsätt sherryn, krydda. Garnera med koriander, servera med japanskt ris och groddarna.

  • 4 augusti 2000

    Yakitorisås/marinad att marinera kyckling i.2 kycklingvingar3 dl soja2 dl sake1/2 dl mirin1/2 dl sockerStek kycklingvingarna kraftigt utan att de bränns. Blanda övriga ingred. i en kastrull och lägg ner kycklingen. Låt småputtra till endast 3 dl återstår. Sila och svalna. Håller bra i kylskåp.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.