Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tacofärs...Beräkna portioner.....????

  • Tiol 21 augusti 2008

    Hej!

    Vill gärna ha hjälp med hur mycket köttfärs man beräknar / person när man skall göra tacos??? Någon som vet på ett ungefär???:(
    Tacksam för svar.
    mvh Tiol

  • grill 21 augusti 2008

    Man brukar väl räkna ca 100 g/person någonting sådant

  • Tiol 24 augusti 2008

    Jag kan ju säga, att 100 gram INTE räckte, man fick nog beräknai alla fall 150 gram, jag tog upp massor , men detta var matglada kvinnor, så det är bra om man kan ha lite extra.
    Kram..............TIOL(Y)

  • Lilljeppe 24 augusti 2008

    Jag räknar alltid på 200 g per person när jag gör tacos. Det fungerar alltid när jag har gäster.(Y)

  • SDMaya 24 augusti 2008

    Kör med på 200gram, bättre ha för mycket :P

  • farmoringer 24 augusti 2008

    200 g brukar vara perfekt här också...

  • zelonica 4 september 2008

    Till 4 portioner gör jag 1 kg tacofärs, framför allt om det är karlar med, och skulle det bli över kan du göra köttfärssås av det, blanda i lite krossade tomater, creme fraiche svamp, lök.. ja.. det du gillar.
    Fast till tacobordet har jag både mjuka tortilla bröd och hårda tacobåtar. Använder man bara skalen går det nog lite mindre köttfärs.

    Ha det gött (H)

  • anluk 4 september 2008

    500-600 g för 4 personer brukar jag ha så runt 150 g per person. Men det är bättre att ta för mycket än för lite så 200 gram per person är nog en bra riktlinje.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.