Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tårta med rice crispies

  • Amika 6 januari 2012

    Hej!
    Jag är inte ute efter några recept, jag vet precis vad jag ska göra.

    En sån här:
    Rice Krispies-tårta

    Men min fråga är:
    Har någon av er gjort den här innan? Kan man göra marängen dagen innan, som idag, eller "smälter" den då? För maräng har ju en förmåga att smälta, eller bli seg.
    Tänkte ifall man skulle kunna spara lite tid och göra den idag istället för imorgon förmiddag. :)

    Tack på förhand! :)
    Mvh
    Jonna

  • Tesslatess 6 januari 2012

    Det borde ju gå, typ förvara det i ugnen eller nåt annat ställe där det är torrt? Går det så går det, annars kanske du får göra en ny i morgon?

  • boz1965 6 januari 2012

    Förvara marängen torrt och svalt (inte kallt), gärna i papperspåse som tar upp överflödig fukt, så går det bra. (Y)

  • Amika 6 januari 2012

    Skrivet av Tesslatess den 6 jan 2012

    Det borde ju gå, typ förvara det i ugnen eller nåt annat ställe där det är torrt? Går det så går det, annars kanske du får göra en ny i morgon?

    Det hade fungerat om jag inte haft en brist på rice crispies. Har bara så det precis räcker till en botten. :) Det är därför jag inte vågar göra en utan att fråga först om det finns någon som vet. :)

    Tack för ditt svar! :)

  • Amika 6 januari 2012

    Tack för ditt svar Boz! :)

    Då ska jag prova att göra den idag. I värsta fall får de väl äta en god men seg skapelse! :) För smaken är det ju inget fel på ändå! :)

    Tack för era svar och ha en underbar helg!

    /Jonna

  • Lenkan 6 januari 2012

    Marängen kan man absolut göra i förväg, Låt den ligga torrt bara och INTE i plastpåse så kan den ligga en vecka utan att bli seg och tråkig

  • Amika 6 januari 2012

    Skrivet av Lenkan den 6 jan 2012

    Marängen kan man absolut göra i förväg, Låt den ligga torrt bara och INTE i plastpåse så kan den ligga en vecka utan att bli seg och tråkig
    (Y)

  • Cassiopeya 6 januari 2012

    Jag gör alltid min dagen innan, oavsett om jag har rice crips i marängen eller inte...låter den ligga under en handduk på bänken i köket, där är det varmt och torrt. :)

  • soccermum 6 januari 2012

    Jag har kvar min på plåten (bakplåtspappersklädd) inne i ugnen med stängd lucka.. Så inga djur kommer åt den (A)
    Så ja, det går precis som alla ovan redan tipsat dig om, bra att göra den dagen innan :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.