Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tårtpapper?

  • Cassiopeya 24 oktober 2010

    Använder du tårtpapper när du serverar tårta. Alltså lägger du tårtpapper under tårtan, eller ställer du tårtan direkt på fatet?

    Hur gör du med smörgåstårtan? Jag har ibland använt aluminiumfolie men den går ju sönder när man skär tårtan.

    Hur gör man bäst med tårta och smörgåstårta?

  • AnneNi 24 oktober 2010

    Oftast har jag tårtan direkt på fatet. De tårtpapper jag har är för stora för faten jag har och de går ganska lätt sönder när de blir fuktiga, så då tycker jag det fungerar bäst utan.
    Smörgåstårta har jag aldrig gjort, men jag kan tycka det är helt ok att lägga den direkt på en bricka eller ett fat.
    Oavsett vad det är för tårta upplever jag dessutom att tårtan oftast ligger stabilare direkt på ett fat än på papper, och dessutom är det lättare att torka bort ev kladd som kan bli när man dekorerar tårtan.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.