Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

thatsiki

  • 20 januari 2006

    önskar ett recept på thatsikiröra

  • 20 januari 2006

    du kan göra den på creme fraiche eller matlagningsyoghurt. om du väljer yoghurt så kan du låta den rinna av sig lite genom ett kaffefilter.Riv gurka och pressa i vitlök. klart!salta om du tycker att de behövs. vitlökssmaken tar sig mer om såsen får stå en stud i kylskåp. Lycka till

  • lenajeanette 19 februari 2008

    pressa dock ur saften från gurkan så blir den mindre vattnig:)brukar även ha i lite mynta &f ärsk persilja i min...det är nog inte som det ska vara i en traditionell,men gott! lycka till!

  • Smulpajen 19 februari 2008

    Jag har morotszatziki på min sida!:)

  • matvraket 26 februari 2008

    Jag har tzatsiki under mina recept. Så gott! Mumma... Längtar till sommaren, grillat kött, tzatsiki och råstekt potatis. (Y)

  • MatAnders 26 februari 2008

    Jag har Turkisk tzaziki den bör ni pröva blev frälst med en gång...

  • The_mama97mia 26 februari 2008

    Knepet med en riktigt god tzatziki är att inte vara rädd för vitlöken.
    Antingen låter jag vanlig yoghurt rinna av i kaffefilter eller gör jag på "hink-yoghurt". Minst 4 vitlöksklyftor, måste smakas av. Salt, peppar, riven gurka som får rinna av (salta lite på gurkrivet så drar det ur vätska).
    Blanda ihop o ringla över lite god olivolja. Jag brukar också ha lite oregano på. OBS, tzatzikin bör stå o mogna några timmar innan servering. Smaka av efter det.
    Vad jag blir sugen på det nu!

  • anluk 26 februari 2008

    Har också recept på en mycket god tzatziki hos mig. Är så gott särskilt till grillad cevapcici som vi ofta gör på sommaren.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.