Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips behövs

  • mammis 27 augusti 2011

    Är det någon som har ett jäkligt bra tips på hur man får bort tomatfläckar ur plastburkar..det ser så tråkigt ut i burkarna efter tomatsoppor eller annan tomatbaserad mat>:(

  • Mistys 27 augusti 2011

    Tror inte det går att göra något åt när det väl hänt men det går att förebygga. Skölj burken med matresterna i kallt vatten så den blir ren. Obs det måste vara kallt vatten. Anledningen till att dom blir missfärgade är att man antingen diskar dom med ljummet/varmt vatten eller värmer dom med maten i. Värmen öppnar "porerna" i plasten och får tomatfärgen att sätta sig djupare i plasten. Detta går inte att diska bort. Sen jag börjat skölja matlådor rena i kallt vatten först och sen diskar dom som vanligt har jag sluppit problemet. Fick tipset av en Tupperware försäljare .

  • mammis 27 augusti 2011

    Tack för tipset{bashful}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.