Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på en bra elvisp

  • Snorkfroken 3 februari 2008

    Behöver köpa en ny elvisp men det finns så många olika på markanden. Har ni någon elvisp ni rekommenderar?
    Vill ha en ganska så tystgående, den jag hade nu behövde man nästan hörselskydd till :p
    Och gärna en med "tråd" vispar, den jag hade var med "platta" vispar och jag tyckte det tog så långtid att vispa grädde. :(
    Kollade på en Bosch 350W igår men den var naturligtvis slut: '(

  • ikah 3 februari 2008

    Har en Braun multimix elvisp som jag är jättenöjd med(Y)
    Den har "tråd" vispar.

  • Snorkfroken 3 februari 2008

    Då ska jag kolla på den :)
    Vet du hur många watt den är på?

  • anluk 3 februari 2008

    var hemma hos mamma igår och upptäckte vilken bra el-visp hon hade. En braun fråga mig inte om märket.

  • anluk 3 februari 2008

    Skrivet av anluk den 3 feb 2008

    var hemma hos mamma igår och upptäckte vilken bra el-visp hon hade. En braun fråga mig inte om märket.


    Alltså märket är ju Braun, vet dock inte MODELLEN.

  • ikah 3 februari 2008

    Skrivet av Snorkfroken den 3 feb 2008

    Då ska jag kolla på den :)
    Vet du hur många watt den är på?


    280 Watt är min elvisp men det ska finnas en på 300 något

  • 123Linnea 15 oktober 2010

    Samma fråga, fast 2010:

    Vår elvisp gick sönder. Maken köpte en ny (Philips).
    - Den har så hög fart på ettan (lägsta inställningen) att allt man vispar sprutar ut.

    Nu har jag tröttnat på att städa kök och slänga kläder i tvätten. Jag ska ha en ny.

    Vilken ska jag köpa?????

  • elleave 15 oktober 2010

    Mina föräldrar har en jättebra elvisp, den har nämligen 3 vispar! Den kommer från OBH Nordica och det går jättefort att vispa grädde med den :)

  • frucaos 15 oktober 2010

    En viktig aspekt tycker jag är att den kan stå och vispa själv, om ni fattar vad jag menar. Vår sån är trasig, och jag saknar den verkligen. Det är irriterande att man måste stå och hålla i den hela tiden.
    I övrigt kan jag hålla med om att trådvispar är bra - mer lättdiskade om inte annat.
    tre vispar lät ju spännande - hur är den på låg effekt?

    Förresten - Snorkfröken - använd en bunke med sprutskydd så har du löst problemet.

  • knyppeltanten 15 oktober 2010

    Skrivet av ikah den 3 feb 2008

    Har en Braun multimix elvisp som jag är jättenöjd med(Y)
    Den har "tråd" vispar.


    Vad är trådvispar?

  • 123Linnea 15 oktober 2010

    Jag vet inte om det var Snorkfröken eller mig du svarade eg, när det gäller bunkar med sptrutskydd. Men om det var mig - jag vispar allt möjligt - igår var det potatismos. Då lär jag ju inte flytta över moset i en bunke med sprutskydd - så väl känner jag ju mig själv!!

  • 123Linnea 16 oktober 2010

    puff

  • 123Linnea 17 oktober 2010

    Jag skulle VERKLIGEN vilja ha en elvisp som inte sprutar - ingen??

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.