Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på kryddor/råvaror m.m

  • MatAnders 20 december 2007

    Vore kul om ni ville dela med er, själv skulle jag vilja tipsa om Maggi som är en Thailänsk soya som man kan andvända till väldigt mycket. Den smakar inte som vanlig soya utan har lite fond/soya smak svårt att förklara men jag klarar mig inte utan, pröva detta.
    Att ha på kokta ägg. Eller ni som ätit grillad kyckling på stränderna i Thailand den är marinerad i maggi,nam pla,vitlök ,olja, peppar och pressad lime/citron mycket gott. Sedan kan man andvända samma marinad att lägga styckade kycklingbitar man snittar så smaken tränger in i köttet och hettar upp rätt mycket olja i en wok och friterar dessa i ca 5 minuter beroende på storlek och låter rinna av på papper mycket crispigt och saftigt.

  • evaldo 20 december 2007

    Den kan man använda till nästan vad som helst.

  • mistralwind 20 december 2007

    vart hittar (köper alltså) ni den?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.