Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad Lyckades DU med senast??? :)

  • The_mama97mia 20 mars 2011

    Ja vänner och matglada amatörer o proffs här på siten...
    VI har några trådar som handlar om att vi erkänner våra misstag, och visst är det sant att det är misstagen man lär sig av...
    Men... ibland ... händer det...
    Det där lilla extra --- det där lite oväntade....
    Jösses vad himla bra det här blev???


    Så jag inbjuder till oförblommerat skryt här - vad lyckades du med senast????

    :D

  • DoctorWho 20 mars 2011

    Toscakaka! FÖRSTA gången glasyren stelnat perfekt. Glasyren brukar vara rinnig och jättekletig även om jag nästan dubblar gräddningstiden. Hittade receptet i Långpannans lov, Valborgs nöttoscabitar. Mina föräldrar tyckte mycket om dem. Rekommenderas till alla som tål nötter. Jag ska testa med att byta ut nötterna mot havregryn. Har allergiska släktingar och brukar ersätta nötter och dyl med havregryn.

  • Hilmer54 20 mars 2011

    Bjöd mina fd. arbetskamrater på middag igår afton.
    Det blev hellyckat.
    Dom åkte hem mätta och med nya smakupplevelser.
    Känner mig jätteglad för det och för att ha så fina vänner.

  • Isia88 21 mars 2011

    Chokladkakan jag gjorde till dessert i lördags kväll. Det var en fast, fin chokladkaka med mörkt chokladöverdrag, utan vare sig bakpulver eller annat jäsande - dock ingen kladdkaka. Otroligt chokladig! Vännerna blev otroligt nöjda. :)

    När jag tänker efter så blev hela middagen faktiskt rätt lyckad :D

  • DoctorWho 14 juli 2011

    Skrivet av Transporter den 20 mar 2011

    Toscakaka! FÖRSTA gången glasyren stelnat perfekt. Glasyren brukar vara rinnig och jättekletig även om jag nästan dubblar gräddningstiden. Hittade receptet i Långpannans lov, Valborgs nöttoscabitar. Mina föräldrar tyckte mycket om dem. Rekommenderas till alla som tål nötter. Jag ska testa med att byta ut nötterna mot havregryn. Har allergiska släktingar och brukar ersätta nötter och dyl med havregryn.


    Kakan såg jättefin ut och smakade gott.
    Tror att jag rostar havregrynen nästa gång för att få en nötaktig smak på dem.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.