Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vaktelägg

  • LittleMissTessie 15 april 2011

    Hej!

    Jag hoppas på lite tips om vad man kan göra med vaktelägg. Min mamma har vaktlar och de värper som aldrig förr och nu har vi ett helt lager av vaktelägg och vi vet inte riktigt vad vi ska göra med dem alla.

    Kanske har ni några tips så här inför påsk? Allt tas tacksamt emot eftersom jag är rådlös.

  • The_mama97mia 16 april 2011

    wow, så lyxigt!
    Jag har aldrig tillagat eller ens ätit vaktelägg.
    Tänkte bara på att i engelska matprogram har dom vaktelägg till allt möjligt.
    Sök på recept Quail eggs - kanske är vanligare eller lättare att få träffar där

  • Maude 16 april 2011

    Man kan göra massor med små ägg. T ex koka och baka in dem i köttfärs som är kryddad efter smak. Sedan steker man dem eller gör så här. Gör en lite wok/gryta på lök, vitlök, chilli och vad ni vill...och med coccosmjölk eller grädde. Lägg i de köttfärstäckta äggen i mojset och låt det sjuda.
    Använd fantasin! Servera med ris...eller vad man vill. Jättegott!
    Lyckliga du som har tillgång till små ägg. Var bor du..eller din mamma...kan man köpa? {clap}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.