Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vaniljextrakt!

  • Ekorrungen 11 november 2008

    Tjena alla glada:)

    Var kan man köpa det? hittar det inte i affären. Bara en undran:p

    Ha en trevlig dag!(H)/Carin

  • pytte24 11 november 2008

    Det finns i vissa affärer, men om du inte hittar det där så finns essensfabriken.se(Y)

  • Lilljeppe 11 november 2008

    Det finns ju en sida på nätet som någon har tipsat om i en av alla trådar. Nu kommer jag inte ihåg vad den heter, men sök annars på google så får du säkert upp sidan.

  • bakakaka 11 november 2008

    http://borgebykryddgard.jetshop.se/

  • boz1965 11 november 2008

    Skrivet av Ekorrungen den 11 nov 2008

    Tjena alla glada:)

    Var kan man köpa det? hittar det inte i affären. Bara en undran:p

    Ha en trevlig dag!(H)/Carin


    Brukar finnas i de butiker som för Dr. Oetkers produkter, t.ex. CityGross.

  • Eery 11 november 2008

    jag köpte på ica kvantum... borde finnas lite överallt. kolla bland bakprodukterna

  • Countrygirl 11 november 2008

    Jag har köpt på Kvantum, i små påsar av aluminium.

  • pytte24 11 november 2008

    Kan rekommendera borgeby kryddgård fick leverans därifrån i dag, Där finns mycket gott...(Y)

  • marjoh1 18 november 2008

    Har funderat på att handla från Borgeby men varit lite osäker men jag ska nog göra ett försök, De har mycket matnyttigt för en som gärna provar nytt i köket. Tack för tipset(Y)

  • Ekorrungen 18 november 2008

    Tack så jättemöe för era svar, ska kolla igen i affären, kanske låg mitt framför ögonen:p brukar göra så:D

  • babbs 19 november 2008

    Äkta vaniljextrakt är gjort av vaniljstänger som fått dra i alkohol.
    Man kan även göra sitt eget vaniljextrakt:
    Skåra en eller två vaniljstänger på längden och lägg i en liten burk med sprit, t.ex. vodka eller rom. Sätt på ett tätt lock och låt stå och dra i minst en månad, gärna längre. Vaniljsmaken brukar inte bli lika intensiv som det köpta vaniljextraktet, så ta gärna lite mera i stället.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.