Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Varm tonfisksallad

  • Legoli 3 maj 2008

    Har lite svårt för kall tonfisk på burk men tycker väldigt mycket om varm tonfisk.

    Skulle nu vilja ha hjälp att få tips på om kan kan göra en varm tonfisksallad???

  • farmoringer 6 maj 2008

    Vet inte om du har hittat nåt recept ännu. Men jag hittade den här om det kan vara något...

    Varm tonfisksallad

    4 pers

    4 dl ris
    8 dl vatten
    1 tsk salt
    1 paket wookgrönsaker
    2-3 burkar tonfisk
    1 purjolök
    1 msk olja
    2-4 msk curry (beror på styrka)

    Koka riset. Fräs den skivade purjolöken i olja och curry. Koka grönsakerna. Blanda allt och värm på medelvärme så att tonfisken också blir varm.


    Dressing

    2 dl matlagningsyoghurt
    1-2 msk curry
    3-4 msk mango chutney

    Smaklig måltid!

  • enAnnan 7 maj 2008

    Det lät gott farmoringer.
    Jag brukar göra något liknande fast med räkor istället, och ärter istället för frysta wokgrönsaker (som jag inte är förtjust i, de blir så blöta och sliriga).
    Ska prova tonfisk tror jag :)

  • Glitterfia 7 maj 2008

    Du kan också skala och koka potatis som du skär i bitar varm och blandar enligt "kajsa varg" :p till en god och matig varm sallad.

    Om du gillar varm tonfisk har jag ett recept inlagt på tonfiskfrestelse, dock ingen sallad men jättegott. :D

  • Legoli 8 maj 2008

    Tack för tipsen, tror jag ska prova farmoringens recept någon gång i nästa vecka

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.