Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Varma tallrikar!

  • irrevirre 30 januari 2010

    Är det ok att värma tallrikarna i mikrougnen? Har gjort trevande försök men vågar inte fullt ut (så de blir riktigt varma) Det finns visst speciella "tallriksvärmare" till mikro att köpa. Någon som testat?

    Det vore bra att kunna fixa det i mikron eftersom ugnen ju ofta är upptagen! Annars är det väl på 75 grader ... men hur lång tid tar det i vanlig ugn .... någon som vet?

  • majamia 30 januari 2010

    Vet att min kompis brukar värma tallrikarna i sin diskmaskin, men det funkar kanske bara på dom nyare maskinerna?

  • irrevirre 30 januari 2010

    Skrivet av majamia den 30 jan 2010

    Vet att min kompis brukar värma tallrikarna i sin diskmaskin, men det funkar kanske bara på dom nyare maskinerna?


    Intressant!
    Undrar om det är en speciell funktion då? Eller kör hon kanske ett diskprogram?

  • irrevirre 30 januari 2010

    Hohooo .... ingen som värmer tallrikar här?

  • Countrygirl 30 januari 2010

    Jag värmer dem i ugnen. Har inte funderat på att värma dem i micron. Det kanske man skulle ta och testa idag!

  • ros 30 januari 2010

    :)Det går bra att värma tallrikar på en elektrisk värmehäll(Y)

    :)Jag värmer alltid uppläggningsfat och skålar på detta sätt vid bjudningar(Y)

  • jimboz 30 januari 2010

    Tar inte Micron skada om man kör den tom ?

  • maerta 30 januari 2010

    Vi värmer nästan alltid tallrikarna!
    Varm mat blir så mycket godare på varma tallrikar!
    Om det är vardagsporslinet kör vi dem i mcron nån minut.
    Om det är finporslinet (med guldkant) lägger vi dem i vår elektriska tallriksvärmare.
    Tallriksvärmaren är som ett långt tygstycke med värmeslingor i, som man travar tallrikarna omlott i.

  • Roggan 30 januari 2010

    Har också tallriksvärmare. Tack för påminnelsen. Ska användas ikväll...

  • irrevirre 30 januari 2010

    Har bestämt mig för att investera i en tallriksvärmare. Det verkar smidigast:-)
    Tack för tips!

  • Countrygirl 30 januari 2010

    Skrivet av jimboz den 30 jan 2010

    Tar inte Micron skada om man kör den tom ?


    en mugg med vatten kan man ju ha med också

  • siggemums 30 januari 2010

    Min ugn har en inställning för "varma tallrikar" det är 65 grader.

  • The_mama97mia 30 januari 2010

    I diskmaskin på torkprogram?
    Men precis som med ugnen är sällan diskmaskinen ledig...

  • majamia 30 januari 2010

    Skrivet av irrevirre den 30 jan 2010

    Skrivet av majamia den 30 jan 2010

    Vet att min kompis brukar värma tallrikarna i sin diskmaskin, men det funkar kanske bara på dom nyare maskinerna?


    Intressant!
    Undrar om det är en speciell funktion då? Eller kör hon kanske ett diskprogram?


    Hej igen
    Dom har ett program som heter värma tallrikar på sin diskamaskin.

    Jag är inte helt säker på om jag själv har det på vår nya diskmaskin men ska kolla. Vi har två diskmaskiner så för vår del skulle det funka att värma där, annars kan jag förstå att det oftast är fullt med smutsdisk.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.