Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Varmluftsugn

  • 3 augusti 2004

    Hej.Någon som har några synpunkter eller tänkvärda tips när det gäller tillagning med varmluft jämfört med en traduítionell ugn.Vi har just inhandlat en ny ugn med varmluft och skulle uppskatta lite tips och råd.

  • Vixilia 14 juni 2008

    Hej jag har haft varmluftsugn i 9 år och är väldigt nöjd med den.
    Det är så härligt att kunna baka 3 plåtar bullar på en gång,eller laga hela middagsmaten i ugnen på en gång.
    Man sparar både energi och tid med den.
    Du skall inte ha lika hög värme som i en traditionell ugn men det kan du läsa dig till i beskrivningen av din ugn.:D

    Lycka till!

  • farmoringer 14 juni 2008

    Här är en till som är salig över sin varmluftsugn. Fast jag har bara haft min i ett halvår....

  • bernit 14 juni 2008

    Kanonbra - men använd inte så hög temperatur som i vanlig ugn

    /BÅ :p

  • lenajeanette 14 juni 2008

    Om man nu bakar tre plåtar bullar samtidigt blir de verkligen jämnt gräddade?

  • Lindanemon 15 juni 2008

    I min ugn blir de det inte, så jag har återgått till att baka bullar en i taget.
    Men småkakor fungerar bättre, tycker jag.
    Sen är den perfekt när man gör en matgratäng som kan stå inne samtidigt med potatisklyftor elle pommes frites, eller ugnsbakade grönsaker. :)

  • Matglad-54 15 juni 2008

    :) Mina bullar blir inte färdiga på samma gång men det skiljer bara lite i tid. Men man tjänar tid på att grädda två plåtar i varmluftsugn...

  • Bohnke-Oslo 15 juni 2008

    Hej
    Allting går fortare i varmluftsugn
    Särskilt Mieles nys Grill och Crisp-funktion
    Det blir inte så nerstänkt som traditionella ugnar med flott
    enda nackdelen är att många producenter "glømmt" bort
    stek.tiderna med varmluftsugn,så man får passa på
    att den inte blir brännt pga att nya ugnar gjør att
    stektiderna reduceras betydligt

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.