Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

"Bilden du försökte ladda upp är inte godkänd." raderar recept

  • vinciqator 11 september 2010

    Jag blir irriterad på att få recept "raderade" för att "någon dator - nå'n annanstans" inte fungerar som den borde.

    Under inläggning av nya recept händer det från tid till annan att det precis i uppladdningen dyker upp ett felmeddelande på en röd platta. "Bilden du försökte ladda upp är inte godkänd. De enda bilder som är godkända är .jpeg eller .gif". Jaha - och?

    Om mitt format ( .jpeg ) duger ena dagen, så borde det väl duga nästa dag? Jag har t.o.m. roat mig med att använda exakt samma bild - med samma negativa resultat. Det händer inte alltid, men tillräckligt ofta för att irritera mig.

    Jag trodde att jag drabbades av time-out, eller missad cashning till sql-basen, när jag gått ifrån och återkommer för att avsluta receptet och laddar numera upp bilden sist av allt innan jag släpper iväg receptet. Likt f-rb-nn-t dj-vl-s det.

    Jag skulle kunna leva med detta, OM det inte vore för en LIIITEN förarglig detalj - hela receptet försvinner när felmeddelandet kommer ! ! ! Spelar ingen roll vaf d jag gör - det går inte att backa tillbaka. Det är borta. Väck. Finito. Kaiki loppo.

    Gissa om jag blev frustrerad när detta hände under uppladdningen av det långa receptet på Pekinganka. Grrrr.

  • maxxess 11 september 2010

    Jag har bilder av alla mina recept jag lagt in själv. Om det är något jag lärt mig (och så är det på många sajter) att sessionen i browsern upphör och då blir det alla möjliga fel. Av olika skäl vill sajter inte ha orimligt långa sessions som webservern måste hålla i minnet.
    Så sent som idag skrev jag en lång buggrapport till D-link, och tjena.. error, och så trycker man på back och det är tomt (firefox kan ibland minnas inmatningsfält, IE, aldrig).

    Som tur var är jag härdad och varit ut för detta fenomen 7012 ggr så jag hade som vanligt gjort ctrl-a, ctrl-c i textfältet :)

    Personligen har jag en enkel "mall" i notepad. Där skriver jag in det som behövs uppdelat i olika stycken. Gör cut&paste till http://grecipe-manager.sourceforge.net/ (man kan göra paste på alla ingredienser på en gång) eller ibland matklubben först. Om du inte vill bli irriterad (för det är så jäkla IRRITERANDE när det händer!) så råder jag dig att göra likadant. Samt att tänka ctrl-A, ctrl-C när man tar sig tid att mata in "viktiga" saker.

  • vinciqator 11 september 2010

    OK - jag delar Din uppfattning om strategi för at komma runt eländet. Det är bara så irriterande. Hur gör alla andra mindre datalitterata?

  • redd 11 september 2010

    Kopierar numera ut alla längre texter till en texteditor innan jag skickar dom :(.

    Är det bara jag som upplever att sessiontiderna blivit kortare och kortare dom sista åren?
    Känns fullkomligt vansinnigt med tanke på att priserna på minne (som är det som främst går åt för att hålla sessionen vid liv) nu för tiden är skamligt billigt.

  • maxxess 11 september 2010

    Jag upplever att tiden är densamma när jag skriver foruminlägg (gör alltid en ctrl-c om jag går ifrån datorn)
    I de flesta fall är expiration av session en säkerhetsåtgärd... men för den som vill fördjupa sig;

    http://people.ee.duke.edu/~kst/netpaper/WeiXie_cmg-final.pdf
    (scrolla ned lite, det behövs solglasögon för detta hehehe)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.