Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Foto ej godkänt

  • netaave 26 april 2011

    Satt idag och lade in receptet på en urgod rulle vi gjorde i påsk, som med andra recept fotade jag med mobilen och lade till det fotot.
    Idag funkade inte det, fotot blev inte godkänt och då försvann också hela receptet.
    Otroligt frustrerande då man suttit en lång stund och skrivit in och man vet att andra foton med samma mobil blivit godkända.
    Det var inget som helst fel på kvalitén på bilden! Det visade tydligt fatet med skivorna från rullen dekorerade och klara.

    Ja men då får det väl vara då!

  • boz1965 26 april 2011

    Bildformatet måste vara antingen GIF eller JPEG (filändelserna .gif eller .jpg) annars blir de inte godkända av servern.

  • irrevirre 27 april 2011

    Neetave, menar du att det inte godtogs när du tryckte på "klar-knappen" när du just lagt in receptet? Då är det som Boz säger. Jag har varit med om att bilden är "för stor" och då försvinner receptet precis som du skriver. (brukar numera skriva det i Word först som många MK-are gör)
    Eller menar du möjligen att det inte blev godkänt av godkännarna, och då, konstigt nog, försvann?

  • boz1965 27 april 2011

    Skrivet av irrevirre den 27 apr 2011

    ...Eller menar du möjligen att det inte blev godkänt av godkännarna, och då, konstigt nog, försvann?


    Om vi inte godkänner bilden (t.ex. om den är upphovsrättsligt skyddad) så ligger själva receptet alltid kvar, fast utan bild. Nånting har hänt vid själva inmatningen som har gjort att receptet försvann. Därför är det, precis som du skriver, en bra idé att skriva receptet i exempelvis MS Word eller Notepad först och sen klippa och klistra. Skulle det då "skita sig" vid inmatningen så har man alltid receptet kvar och slipper skriva om det. :)

  • svengelsk 27 april 2011

    Det brukade hända för mig även om jag inte lade in en bild. Anledningen var att jag tog för lång tid att skriva receptet. Nu skriver jag receptet i Open Office och copierar in det precis som Boz säger. Då kan jag fila på min svenska så länge jag vill.

  • soccermum 27 april 2011

    Detta hände mig när jag bytte mobil och korten automatiskt blev större i formatet än vad de tidigare varit ;)

  • netaave 28 april 2011

    Jag har som sagt fotat med samma mobil tidigare och det har alltid gåttt bra så formatet är inte fel.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.