Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur gammal ska en tråd få bli?

  • The_mama97mia 28 januari 2010

    På förekommen anledning...
    Hur länge ska en tråd utan svar förbli öppen?
    Jag tycker kanske att 1 år utan inlägg ska vara tillräckligt för att stänga en tråd?

    Jag menar med detta att mankanske gör det lättare att ha färska trådar igång?

    Det händer ju ibland att man sitter o tittar o hittar äldre trådar, men hur bra är det att väcka ngt från 2000? Bättre skriva en helt ny då?

    Jag kanske är ute och cyklar, men så som trådar är upplagt här så blir det ibland trögt och svårt att följa samt söka, en del andra sajter har som sökträd, med grenar - ni vet... Jag säger inte att det är bättre men önskar ändå ngn diskussion om hur länge en tråd ska vara öppen för inlägg= ???

  • Gnurf 28 januari 2010

    Ja jag är då öppen för förslag. Det vill jag verkligen påpeka....(Y)

  • Okänd 28 januari 2010

    Ja, faktiskt om jag får säga något så......tycker jag att det behöver rensas upp bland trådarna.

    Det behövs lite färskt material så man inte tröttnar..........blir lite segt.

    Jag är inte så haj på dator så jag kan starta nån tråd själv heller.

  • Countrygirl 28 januari 2010

    jag håller helt med dig Mamma Mia. Tycker att tråden bör stängas efter ett år.

  • marwis 29 januari 2010

    Håller med! Om ingen läst i den på ett år kan den ju inte vara speciellt aktuell eller intressant.

  • boz1965 30 januari 2010

    Som "kunnig" på området får jag väl säga att det inte har någon betydelse hur gamla trådar är. Det påverkar inte sökhastigheten nämnvärt eftersom allt är indexerat i förväg. Det som däremot påverkar hastigheten är hur många som är inne och söker samtidigt. Servrarna "orkar" bara med ett visst antal sökningar per sekund. Fler servrar = större kapacitet. Sen har det också betydelse hur snabb sajtens bredbandsuppkoppling är. Ju fler som ska dela på bandbredden, desto långsammare per person, så att säga.

  • The_mama97mia 30 januari 2010

    Jag förstår (nästan) vad du säger Boz, men jag menar innehållsmässigt - om en tråd inte fått ngt inlägg på ett år - är det ngn vits med att ha den öppen då?

  • boz1965 30 januari 2010

    Kan iofs förstå hur du menar. Men eftersom sajten är kommersiell - till en del iaf. Så kostar det pengar att ha folk som sitter och granskar tusentals trådar. Billigare att låta dem vara öppna.

  • zudette 30 januari 2010

    Så länge en tråd lever tycker jag att den ska få leva... sen kan trådarna i sig vara utformade på ett annat sätt! Jag tycker att trådstartaren (TS) inlägg alltid ska ligga först i tråden oavsett sida - gärna i en avvikande färg och sedan ska senast inlägg ligga som nästa inlägg efter TS och ligga på första sidan - äldre inlägg ska ligga sist! - På det sättet tror jag att man kan hålla trådar vid liv och alerta länge.... och förhoppningsvis också undvika knasiga diskussioner som blir för att man glömt på vägen vad tråden egentligen handlade om.

    En tråd bör stängas (ej raderas) om den är inaktiv, om ingen skrivit i den på t ex 3 månader!

  • The_mama97mia 30 januari 2010

    mmm ni ser - man kan ha mkt olika åsikter om detta.

    Jag är ofta ute o kollar efter "rätt" tråd att skriva i, och jag menar att det är svårt att söka ibland, vi har för få sökgrenar - borde kanske ha en som heter PÅSK, en MIDSOMMAR, etc etc ...
    när man vill söka en TRÅD att skriva i så är det svårt att hitta.

    O sen väcker man ibland en gammal tråd, inget fel i det, men ibland väcker man en tio år gammal tråd?

    Äsch, vi kör på som förr, vem bryr sig... :)

  • The_mama97mia 30 januari 2010

    Och jag menar liksom inte att någon ska gå in o kontrollera och aktivt stänga, utan tänkte mer att ... ingen aktivitet på 12 mån = död , per automatik? Så kanske det inte går att göra.

  • Okänd 30 januari 2010

    Det finns ju nåt som heter obesvarade trådar här på MK. Det finns massor av sidor med obesvarade frågor
    Vad händer med dessa efter en tid?

  • The_mama97mia 30 januari 2010

    ja dom som är obesvarade ligger ju kvar - att öppna för den som känner sig hugad?
    O det är inget fel i det, men som sagt... har det inte hänt nåt på flera år så???

  • Okänd 30 januari 2010

    Ja händer det inget på flera år så... då kan det väl inte vara så intressant längre.
    Den som lever får se.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.