Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lägg ner detta forum eller svara tillfredsställande

  • CiinaC 22 augusti 2011

    Återigen stängs en tråd som kritiserar Mk, och medlemmar står fortfarande utan svar, då frågorna tydligen inte ingår i vad som anses "konstruktiv kritik". Måste säga att jag är tydligen inte ensam om att anse en fråga vara konstruktiv så länge man inte får svar på den. Och som vanligt hänvisar ni vidare medlemmar till huvudansvarige som efter semestern tydligen kommit på att det finns ett antal som velat ha svar på sina mejl - utan resultat. Men alla som gav upp redan ibörjan på året? Ta itu med era interna problem, istället för att skylla på att medlemmarna inte läser gällande regler, vilka för övrigt är fullkomligt idiotiska. Läs dom ur medlemsperspektiv istället för ur egna synvinkel kära godkännare, så lovar jag att även ni uppfattar dom annorlunda.
    Försvara stor/liten bokstav igen samt formulering av vikt/mått

    SÅ många som klagar på det löjliga petet, kan inte ha ont av att det står två ingr på samma rad,och om det är stor el liten bokstav, eller om det är lättare att skriva en inköpslista beroende på formulering ½, 1/2 eller 0.5.

    För övrigt så tycker jag att genom att kräva så löjligt korrekt svenska angående recepten, så diskriminerar MK själva vissa grupper i samhället, vad gäller etik och moral. Eftersom vi svenskar tydligen inte kan tillgodose alla krav som krävs, för att lyckas få med ett recept. Hur fan ska då nån som inte varit i Sverige så länge lyckas??

    Ni begränsar deras försiktiga försök, att på ett anonymt sätt komma in i svenska kulturen, genom att gå med i en matklubb och se vad som faller boende i detta land på läppen.


    Verkar som om ni vill ha uppretade medlemmar som lägger fokus på skitsaker istället för recepten, det ger ju i o f högre aktivitet så det är väl så ni kandiderar till utmärkelserna..
    Inte kan det bero på tillfredsställda medlemmar.
    Lägg ner forumet "tyck till om matklubben" eller skriv in att endast positiva åsikter får förekomma. Passar in i de andra idiotiska reglerna.

    Svara för en gångs skull "konstruktivt tillfredsställande" på frågorna som NI anser vara utagerade - men INTE medlemmarna

  • husmusen88 22 augusti 2011

    Jag tycker att forumet är bra, och reglerna är inte ett dugg svåra att följa! Inte är de konstiga heller utan ungefär likadana som på alla andra forum.
    Och korrekt svenska är väl knappast något man kan beklaga sig över?

    Det som verkligen sprider dålig stämning är ju dessa gnälltrådar,.

  • Tant_Anita 22 augusti 2011

    Skrivet av husmusen88 den 22 aug 2011

    Jag tycker att forumet är bra, och reglerna är inte ett dugg svåra att följa! Inte är de konstiga heller utan ungefär likadana som på alla andra forum.
    Och korrekt svenska är väl knappast något man kan beklaga sig över?

    Det som verkligen sprider dålig stämning är ju dessa gnälltrådar,.


    Jag håller fullständigt med dig.

    Jag förstår inte varför det skulle vara så svårt att hålla sig till de regler som är uppsatta. Man godkänner dessutom reglerna i och med att man går med i Matklubben.

    Lägg ner CiinaC! (N)

  • lena4 22 augusti 2011

    Jag tycker inte heller att reglerna är svåra att följa.
    Jag skriver också fel ibland när jag lägger in recept.
    Men det finns ju alltid nån som måste klaga.
    Dessutom blir det ju en debatt.

  • boz1965 22 augusti 2011

    Nu får du väl ändå GE dig CiinaC. Du har fått svar på alla dina frågor. Att du sen inte köper de svaren är en annan sak. Och precis som Anita skriver ovanför så har du godkänt reglerna när du blev medlem. {sidefrown}

    Lena4: Det råder olika uppfattningar om det har varit nån "debatt" öht. Personligen tycker jag att det mest har handlat om offentliga utskällningar och gnäll. En debatt för man på ett sansat och ordentligt sätt. Ilskna inlägg avfärdas totalt efter två meningar - man orkar inte läsa vidare. o_O

  • Lisa00 22 augusti 2011

    Vill man ge kritik så kan man väl göra det i ett personligt meddelande. Det sprids negativ energi av allt gnäll. Och jag tycker också att dessa regler är rimliga och enkla att följa. Det finns inget värre än när man möts av en massa felstavningar och felformuleringar överallt. Det finns ju även gratis översättning på nätet om man så önskar. Detta är väl en matklubb där meningen är att man ska dela med sig av livet goda, inte av det negativa?! Se så, le mot folk ...så ler de tillbaka! kram på er! =)

  • CiinaC 22 augusti 2011

    Skrivet av boz1965 den 22 aug 2011

    Nu får du väl ändå GE dig CiinaC. Du har fått svar på alla dina frågor. Att du sen inte köper de svaren är en annan sak. Och precis som Anita skriver ovanför så har du godkänt reglerna när du blev medlem. {sidefrown}

    Lena4: Det råder olika uppfattningar om det har varit nån "debatt" öht. Personligen tycker jag att det mest har handlat om offentliga utskällningar och gnäll. En debatt för man på ett sansat och ordentligt sätt. Ilskna inlägg avfärdas totalt efter två meningar - man orkar inte läsa vidare. o_O


    Nej jag har inte fått svar. Vad gäller att man godkänner reglerna när man blir medlem, så har man inget val. Man kan ju inte veta om man tycker en klubb är bra innan man är medlem och kan ta del av sånt som man nekas INNAN man gått med. = påtvingade regler

    Vad gäller alla duktiga som tycker allt är frid och fröjd, behöver inte hoppa in med åsikter i för dom "lösryckta sammanhang" då de inte vet hur argumenten löd från början i detta fallet.
    Och du Boz.. Hade du inte slutat läsa efter 2 meningar då din berömda trötthet slår till, så hade du kanske kunnat ge ett svar istället för att ojja dig hur jobbig jag är. Anledningen till att jag vill ta det offentligt är för att ingen ids svara på klagomål och synpunkter på de adresser som hänvisas!
    svara på vad jag anser om att ni utestänger de som har svenska-problem:
    "För övrigt så tycker jag att genom att kräva så löjligt korrekt svenska angående recepten, så diskriminerar MK själva vissa grupper i samhället, vad gäller etik och moral. Eftersom vi svenskar tydligen inte kan tillgodose alla krav som krävs, för att lyckas få med ett recept. Hur fan ska då nån som inte varit i Sverige så länge lyckas??"

    Att somliga tycker att jag "gnäller" när jag ifrågasätter, bevisar bara deras blåögdhet och att dom inte har fattat det jag påtalat tidigare och ff vill ha besvarat. Ibland önskar man att folk kunde låta bli att bry sig om saker som inte angår dom - även här. Inte ens det verkar ha gått fram: att jag vänder mig till berörda personer som inte svarar på annat vis.

  • Tant_Anita 22 augusti 2011

    Till CiinaC.

    Jag tycker att du låter som en typisk rättshaverist som inte vet när det är dags att lägga av.

  • DoctorWho 22 augusti 2011

    Ett recept jag lade in i februari blev inte godkänt pga namnet och när jag ändrade det fick jag svar från TVÅ godkännare. En ville hjälpa mig att få receptet godkänt, den andra påpekade receptet var likadant som ett annat som redan fanns inlagt på MK under ett helt annat namn. Jag läste det andra receptet och det enda som skiljde var just namnen. Eftersom två godkännare mailade mig samtidigt tycker jag att det verkar konstigt att ingen svarar på dina mail CiinaC.

  • daniely 22 augusti 2011

    Som jag nämnde i föregående trådar så är du välkommen att maila mig på [email protected] eller skicka ett PM på sidan om du inte får svar av någon godkännare i något ärende, jag har fått varken eller och jag har svarat på alla mail som inkommit till och med i fredags, helgens mail kommer jag troligtvis hinna gå igenom under morgondagen.

    Nu får du även en varning, fortsätter du skapa liknande trådar utan att kontakta mig så kommer du bli avstängd. Låser även denna tråden, som sagt, är du missnöjd med godkännarna, maila eller PMa mig så kan vi säker hitta en lösning på vad som nu kan vara problemet.

    - Klarar man inte att följa dom enkla reglerna som finns uppsatta så bör man inte lägga in recept, vi har dessutom lagt upp en helt ny guide häromdagen som förklarar alla punkter ännu tydligare än föregående guide. Ibland kan man tycka att en rättning är lite väl petig men man får helt enkelt bita ihop och ta smällen då det är man själv som trots allt inte följt guiden som är uppsatt.

    - Vad gällande ingrediensernas uppställning så är det den viktigaste delen av hela receptet då inköpslistan inte kommer fungera om ingredienserna inte är ordnade i rätt följd/mått.

    - Klarar man inte av att skriva på korrekt svenska rekommenderar jag att man använder valfritt ordbehandlingsprogram, då blir det mesta 99% korrekt. Det är även samma krav på andra siter där man lägger upp texter, ett exempel är wikipedia.

    Med vänliga hälsningar
    Daniel Ylitalo
    Matklubben.se

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.