Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

MK-gadget?

  • boz1965 22 mars 2010

    Bara ett litet förslag till MK:

    Skulle vara väldigt praktiskt med en gadget till Vista och Windows7 där man kan söka MK-recept direkt från Windows skrivbord utan att öppna webbläsaren.

    Vad sägs Daniel? :)

  • silako 9 maj 2010

    Det verkar vara en hyffsad ide tycker jag om man har bråttom :)

  • Isia88 10 januari 2011

    Ja!!!

    Har mailat MK angående detta men har inte fått något svar. Jag har väldigt svårt för att komma ihåg att logga in på diverse sidor, och så är det tyvärr likadant med matklubben.se (jag är helt enkelt väldigt glömsk).

    Dock försöker jag samtidigt sätta ihop en varierande, nyttig kost för mig själv (som är nyttig osv) för att infria mitt nyårslöfte och därmed gå ner i vikt. Och den här matsedeln som man kan sätta ihop veckovis hade varit så sinnessjukt bra att ha som gadget!

    Snälla, snälla Matklubben, kaaaan ni inte sätta ihop en veckomatsedelsgadget till oss behövande? :):)

  • Cassiopeya 10 januari 2011

    På tal om idéer, man kan ju inte flytta ett recept från en vecka till en annan när man redan lagt till det i matsedeln, inte utan att leta upp receptet i alla fall. Eller är det bara jag som inte fattar hur man gör?? {question} Skulle vara kul att få en bättre överblick över sin matsedel, typ 4 veckor i taget eller så. Är det möjligt att fixa något sådant?? Skulle vara toppen? {beauty}

  • boz1965 10 januari 2011

    Appar till Windows Phone 7, Android och iPhone hade inte heller skadat. Symbian och Blackberry är ju döende så de smartphone-operativen behöver ni nog inte bekymra er om, hehe. ;)

    Tänk så gött att ha hela inköpslistan från MK i sin smartphone och att dessutom kunna bocka av ingredienserna efterhand som man lägger dem i kundvagnen när man går och handlar.

    -------
    Edit: Utvecklade förslaget lite...

  • Isia88 10 januari 2011

    Inte alls dumt!!

  • DoctorWho 10 januari 2011

    En fråga från en oteknisk person som vet vad appar är: Vad är en gadget?

  • Marre73 10 januari 2011

    Är lika okunnig jag,är glad att jag kommer in problemfritt på de sidor jag söker(oftast)........

  • boz1965 10 januari 2011

    Gadget betyder grovt översatt "mackapär". I Windows Vista och Windows 7 innebär det små "fönster" med olika program som man kan ha liggande på Windows skrivbord med info om t.ex. det aktuella vädret där du bor, tv-tablå, mätare på hur hårt datorn jobbar för tillfället, google-sök osv.

    App är förkortning på "applikation", alltså ett program. Det är modeuttrycket just nu. :D

  • DoctorWho 11 januari 2011

    Tack boz1965, nu kanske jag tom skaffar mig en eller två gadgets.

  • daniely 12 januari 2011

    Hej på er!

    Om någon har tid att utveckla en sådan widget/app i Matklubben-stil så har vi inga problem att lägga upp den officiellt här, dock har vi ingen tid själva att utveckla detta innan sommaren/hösten. Jag kan även skapa en egen xml feed för denna appen så ni får relevant information, om någon är intresserad kan ni nå mig på [email protected]

    Jag skriver dock upp det på våran todo.

    Med vänliga hälsningar
    Daniel Ylitalo
    Matklubben.se

  • daniely 12 januari 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 10 jan 2011

    På tal om idéer, man kan ju inte flytta ett recept från en vecka till en annan när man redan lagt till det i matsedeln, inte utan att leta upp receptet i alla fall. Eller är det bara jag som inte fattar hur man gör?? {question} Skulle vara kul att få en bättre överblick över sin matsedel, typ 4 veckor i taget eller så. Är det möjligt att fixa något sådant?? Skulle vara toppen? {beauty}


    Detta kommer man kunna göra i nya versionen av MK.

  • Cassiopeya 12 januari 2011

    Skrivet av daniely den 12 jan 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 10 jan 2011

    På tal om idéer, man kan ju inte flytta ett recept från en vecka till en annan när man redan lagt till det i matsedeln, inte utan att leta upp receptet i alla fall. Eller är det bara jag som inte fattar hur man gör?? {question} Skulle vara kul att få en bättre överblick över sin matsedel, typ 4 veckor i taget eller så. Är det möjligt att fixa något sådant?? Skulle vara toppen? {beauty}


    Detta kommer man kunna göra i nya versionen av MK.


    Åh vad glad jag blir!!! Det är ju splendid (L) :D :DD

  • Isia88 15 januari 2011

    nÄr kommer den nya versionen av mk?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.