Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

problem med Inlägg som försvinner?

  • carola275 9 september 2008

    Jag vet inte om det här är ett vanligt problem, men när jag hade skrivit ett inlägg motsvarande en 5p uppsats på universitetet och tryckte på "skicka inlägg". Försvann all text och jag fick ett felmeddelande "fel verifieringskod" :o gissa om jag började leta som en tok för att hitta rutan (som jag trodde att jag hade missat) där man skulle skriva in sin verifieringskod. Tyvärr var hela texten helt enkelt borta och nu fick jag lära mig läxan att alltid spara en kopia av inlägget i .doc innan jag trycker på skicka knappen.

    Om det här är ett vanligt problem kanske ni borde göra något åt det för att få ett säkrare system. I många webbgränssnitt finns funktionaliteten att texten alltid finns kvar om man trycker på "back" t.ex. Övriga medlemmar får tycka till och reagera ifall detta är ett stor problem, annars har jag lärt mig min läxa och är glad för det :D

  • farmoringer 9 september 2008

    Det har aldrig hänt mig. Men och andra sidan har jag aldrig skrivit något långt inlägg...

  • festmaten 9 september 2008

    Det har hänt mig med.
    Mailade Lind och fick svaret att alltid spara, för när vi skrivit för lång tid "loggas" vi ut. Därför kommer meddelandet med verifieringskoden(N)(N)(N)

    Nytt projekt för vår käre Herr Lind att ta itu med(Y)

  • Annettenn 9 september 2008

    Men du behöver ju inte spara det som .doc väl? Bara markera och tryck ctrl+c så har du ju en snabbtillgänglig kopia där! :D
    Men i övrigt har det har aldrig hänt mig, för det var ju trots allt det du undrade, om det hade hänt några av oss andra.. :p

  • systeryster 9 september 2008

    Drabbar kanske bara oss som tycker om att skriva mycket och länge.Själv tycker jag om att fundera lite och resonera med mig själv och då kan det ta en stund. Men man får väl lära sig att stava fel och en massa förkortningar som de som har vana av att sms:a och chatta.:)

  • zudette 9 september 2008

    När jag skriver långt för att lägga upp i mail eller som text i olika forum skriver jag alltid i word för att seda klippa ut och klistra in där jag ska ha texten! Sparar du worddokumentet har du kvar det och du slipper loggas ut innan du skrivit klart! Det är det bästa tips jag kan ge alla lååååångskrivare!(Y)

  • boz1965 9 september 2008

    Håller med zudette. Skriver du inlägget i Word har du ju dessutom tillgång till rättstavning och andra praktiska verktyg.

  • carola275 9 september 2008

    Skrivet av Annettenn den 9 sep 2008

    Men du behöver ju inte spara det som .doc väl? Bara markera och tryck ctrl+c så har du ju en snabbtillgänglig kopia där! :D


    ehhh, får väl erkänna att jag överdrev lite när jag skrev att jag sparade i .doc. Lite tidsbesparande omformulering för att beskriva hur jag gjorde. ctrl+c fungerar dock inte som säkerhetskopia för mig då jag är för vimsig och kan få för mig att kopiera texter någon annanstans helt plötsligt och då är ju plötsligt hela texten borta! (igen) :o

    Jag gick då omvägen ctrl+c => öppna word =>ctrl+v, bara för att vara på säkra sidan. Men aldrig ctrl+s ;-)

  • Smulpajen 9 september 2008

    Det här har hänt mig ett antal gånger och man blir lika :@:@ varje gång det händer. Undrar just hur lång timeout tiden är? Man tänker ju inte alltid på att skriva i ett annat program först. Ofta blir det ju spontana kommentarer. Man ska ju inte behöva skriva i annat program heller, eller hur?:o(N)

  • Tingeling13 18 oktober 2008

    Mina inlägg försvinner också bara, har nu skrivit flera inlägg och satt betyg på rätter jag testat men när jag klickar skicka så laddas sidan bara om och min text och betyg är väck :(.

    När detta händer hela tiden så blir det tyvärr så att man struntar i att lämna betyg vilket jag tycker är lite trist (N).
    Någon som vet vad som felar :o?

  • Queenie 18 oktober 2008

    Verkar vara nåt fel på matklubben, något meed servern säkert, det går heller inte att söka recept, skriva in recept, ta bort recept i kokboken, och tydligen heller inte att kommentera recept.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.