Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Redigera någon annans recept

  • MatBjorn 7 juli 2008

    Hejsan, jag är ny här och tycker detta är ett trevligt forum med bra recept och aktiva användare.
    Jag har en fråga - om jag har lagt till ett recept i min kokbok och vill redigera detta - hur gör jag då?
    Jag kanske bara vill lägga till eller ta bort någon ingrediens för att det skall passa mig. Måste jag skriva om hela receptet igen? (H)

  • Queenie 7 juli 2008

    Tyvärr kan du inte redigera i recept, bara dina egna.

  • Smulpajen 7 juli 2008

    Hej! Om du går in på receptet på din sida finns en "redigera recept" knapp. Där kan du ändra det du vill. Receptet blir då ändrat i både din och andras kokböcker. (Y)

  • Smulpajen 7 juli 2008

    Oj då, jag missuppfattade dig, trodde det var ditt eget recpet du menade..

  • MatBjorn 7 juli 2008

    Nej jag menade någon annans recept som jag vill justera lite för att det skall passa min smak. Det går tydligen inte med mindre än att man "knycker" det och skriver om det från början som sitt eget. Klipp och klistra alltså.
    Lite synd tycker jag för alla har vi olika smak och jag vill kunna ha just min variant i min kokbok.
    :(

  • zudette 7 juli 2008

    Jag har flera gånger efterlyst en funktion med en anteckningsruta till alla recept i kokboken! I den ska man då kunna skriva in avvikelser man gör eller andra små komihåg som man vill ha kvar! Men... - jag vet inte om det är aktuelllt med en sådan funktion framöver.... Nån annan kanske vet???:p

  • Gnagett 7 juli 2008

    Denna funktion har jag också efterlyst flera gånger och jag hoppas verkligen att Matklubben ordnar det. Kanske du kan maila till Matkllubben och framställa önskan?

  • 4850 7 juli 2008

    Vilken smart idé! Jag skulle gärna vilja ha en ruta så att man kan göra sina egna noteringar. Smaken är ju olika. Jag bakar mycket och gör ofta vissa "justeringar" på recepten. Hoppas det blir någon form av ändring, tack.javascript:%20;

  • ca70 7 juli 2008

    Håller helt med övriga, en sån ruta hade varit bra, istället för att det ska bli som dubletter men med sin egen touch på ett recept.

  • zonale 7 juli 2008

    Jag gör också ibland små ändringar och kommenterar då detta men det är betydligt bättre och enklare om jag samtidigt kan spara dessa i min kokbok. Bara för mig själv!!!!! Toppenidé(Y)

  • MatBjorn 7 juli 2008

    Det är nog en bra idé med ett anteckningsfält knutet till receptet. Där kan man ju göra sina egna justeringar och tillägg. En förutsättning är dock att det kommer med vid utskrift av receptet. Helst vill jag dock kunna göra både ock, redigera ett befintligt recept och göra anteckningar. Vet någon vart man vänder sig med önskemål på förbättringar. :o

  • bernit 7 juli 2008

    Skrivet av MatBjorn den 7 jul 2008

    Nej jag menade någon annans recept som jag vill justera lite för att det skall passa min smak. Det går tydligen inte med mindre än att man "knycker" det och skriver om det från början som sitt eget. Klipp och klistra alltså.
    Lite synd tycker jag för alla har vi olika smak och jag vill kunna ha just min variant i min kokbok.
    :(


    Med Lind's nya funktkion kommer du att kunna ändra andras recept som du sparat i din egen kokbok, men bara i din kokbok (om jag fattade rätt)

    /BÅ :p

  • MatBjorn 7 juli 2008

    Ursäkta en fåkunnig nybörjare :'( . Vad är Linds nys funktion?

  • bernit 7 juli 2008

    Skrivet av MatBjorn den 8 jul 2008

    Ursäkta en fåkunnig nybörjare :'( . Vad är Linds nys funktion?

  • bernit 7 juli 2008

    Skrivet av bernit den 8 jul 2008

    Skrivet av MatBjorn den 8 jul 2008

    Ursäkta en fåkunnig nybörjare :'( . Vad är Linds nys funktion?


    Sorry, det blev inget.

    Se tråden "Angående Dubletter" fstartad av Mr Lind

    /BÅ :p

  • MatBjorn 8 juli 2008

    Ja men då så verkar ju allt vara löst :D. Verkar vara en bra website som det går att utveckla till det bättre (Y). Björn

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.