Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Så dålig stil av Matklubben *besviken*

  • Bappi 5 december 2011

    För 48 dagar sedan lade jag in ett recept till en gryntävling som pågåttt i MK där dom första skulle få ett grynpaket med olika gryner hemskickade till sig.

    Efter 48 dagar är inte receptet godkänt än?!?! Inget grynpaket med olika gryner har heller visat upp sig i min postlåda.

    För över en vecka sedan om inte längre mejlade jag ett förfrågan om detta ... inte ett svar än?!?!

    Säkert gick jag miste om att få vara med i denna gryntävling men jag blev en erfarenhet rikare på hur MK behandlar oss.

    När man skickar ett mejl till MK står det att du har ett svar mellan 1-10 dagar?!?!

    Brukar inte vara negativ för det vinner man inte på i långa loppet ... men nu känner jag mig grundlurad och inte väl bemött av MK.

    /kram

  • Bappi 5 december 2011

    Och inte ens ett svar här inne (A) /kram

  • callemero 5 december 2011

    Förstår att du känner dig grundlurad. Ett svar från MK tycker man ju att du ska få.

  • boz1965 5 december 2011

    Som jag har förstått det är det inte MK's godkännare som ska godkänna de recepten, utan FÖRETAGET (Frebaco om jag inte minns fel) som ligger bakom tävlingen.

    Vi har inte fått in dem på vår godkännarlista och har därför inte kunnat behandla dem.

    OBSERVERA! Detta är mitt personliga svar och _inte_ MK's officiella.

  • boz1965 5 december 2011

    Skrivet av callemero den 5 dec 2011

    Förstår att du känner dig grundlurad. Ett svar från MK tycker man ju att du ska få.


    MK's personal sitter inte och läser forumen hela dagarna, det är därför adressen [email protected] finns. Där kan man ställa alla sina frågor, framföra både kritik och beröm och annat som kan vara relevant. ;)

    Läser man reglerna ( http://www.matklubben.se/?page=rules ) så ser man också att såna här ärenden inte ska diskuteras i de allmänna forumen då de inte är till för det ändamålet.

  • Liindis 5 december 2011

    Skall man få svar mellan 1 tilll 10 dagar,
    så finns det ju inga ursäkter! Eller???
    Stakars er som lagt ner tid o stjäääl!!

    God jul på er kramar Linda.
    :)

  • Bumbis 5 december 2011

    Skrivet av boz1965 den 5 dec 2011

    Skrivet av callemero den 5 dec 2011

    Förstår att du känner dig grundlurad. Ett svar från MK tycker man ju att du ska få.


    MK's personal sitter inte och läser forumen hela dagarna, det är därför adressen [email protected] finns. Där kan man ställa alla sina frågor, framföra både kritik och beröm och annat som kan vara relevant. ;)

    Läser man reglerna ( http://www.matklubben.se/?page=rules ) så ser man också att såna här ärenden inte ska diskuteras i de allmänna forumen då de inte är till för det ändamålet.



    Jag måste få försvara "bappi". Det tar en evig tid innan man får svar när man skickar som man ska, dvs [email protected]. För ett tag sedan kunde jag inte logga in och skrev till som ovan. Tillslut fick jag svar att jag skulle göra nytt konto. Gjorde det och det funkade bra, fine. Plötsligt en dag så funkade det gamla igen, precis som för Evaldo och det nya funkade inte. Dom fick iallafall en ny medlem i deras register trots att det var samma person.

    Man blir inte årets matblogg pga medlemsantalet.

    Trots detta gillar jag recepten i MK och rekomenderar den till vänner och bekanta.

  • soccermum 5 december 2011

    Skrivet av boz1965 den 5 dec 2011

    Som jag har förstått det är det inte MK's godkännare som ska godkänna de recepten, utan FÖRETAGET (Frebaco om jag inte minns fel) som ligger bakom tävlingen.

    Vi har inte fått in dem på vår godkännarlista och har därför inte kunnat behandla dem.

    OBSERVERA! Detta är mitt personliga svar och _inte_ MK's officiella.


    Ursäkta att jag frågar här i forumet men i o m att du skrev detta inlägg så frågar jag dig personligen..
    I tävlingsreglerna stod det att man skulle lägga upp ett recept på MK, menar du att det går vidare till frebaco som i sin tur ska godkänna och sedan godkänner ni eller hur funkar detta? Vet du det? :)

  • soccermum 5 december 2011

    Skrivet av bappi den 5 dec 2011

    För 48 dagar sedan lade jag in ett recept till en gryntävling som pågåttt i MK där dom första skulle få ett grynpaket med olika gryner hemskickade till sig.

    Efter 48 dagar är inte receptet godkänt än?!?! Inget grynpaket med olika gryner har heller visat upp sig i min postlåda.

    För över en vecka sedan om inte längre mejlade jag ett förfrågan om detta ... inte ett svar än?!?!

    Säkert gick jag miste om att få vara med i denna gryntävling men jag blev en erfarenhet rikare på hur MK behandlar oss.

    När man skickar ett mejl till MK står det att du har ett svar mellan 1-10 dagar?!?!

    Brukar inte vara negativ för det vinner man inte på i långa loppet ... men nu känner jag mig grundlurad och inte väl bemött av MK.

    /kram


    :( Välkommen i klubben...
    Jag lade in ett recept för 49 dagar sedan som inte heller blivit godkänt.. Inte har jag hört något eller sett några gryn men vem vet-tomten kanske kommer med rasslande paket till jul ;)

  • boz1965 5 december 2011

    Soccermum, den frågan ska du inte ställa till mig eftersom jag inte har en aning om den saken. Jag kan inte heller uttala mig för MK's räkning.

    Jag kan bara konstatera att vi godkännare inte har fått dem på vår lista och att vi har fått besked om att de inte ska behandlas av oss.

    I övrigt får du/ni vända er till de som vet alla detaljer. D.v.s. MK's ledning på [email protected].

  • Bappi 6 december 2011

    Skrivet av soccermum den 5 dec 2011

    Skrivet av bappi den 5 dec 2011

    För 48 dagar sedan lade jag in ett recept till en gryntävling som pågåttt i MK där dom första skulle få ett grynpaket med olika gryner hemskickade till sig.

    Efter 48 dagar är inte receptet godkänt än?!?! Inget grynpaket med olika gryner har heller visat upp sig i min postlåda.

    För över en vecka sedan om inte längre mejlade jag ett förfrågan om detta ... inte ett svar än?!?!

    Säkert gick jag miste om att få vara med i denna gryntävling men jag blev en erfarenhet rikare på hur MK behandlar oss.

    När man skickar ett mejl till MK står det att du har ett svar mellan 1-10 dagar?!?!

    Brukar inte vara negativ för det vinner man inte på i långa loppet ... men nu känner jag mig grundlurad och inte väl bemött av MK.

    /kram


    :( Välkommen i klubben...
    Jag lade in ett recept för 49 dagar sedan som inte heller blivit godkänt.. Inte har jag hört något eller sett några gryn men vem vet-tomten kanske kommer med rasslande paket till jul ;)


    Se där ... då är vi två ;.)

    /kram

  • Bappi 6 december 2011

    Skrivet av boz1965 den 5 dec 2011

    Skrivet av callemero den 5 dec 2011

    Förstår att du känner dig grundlurad. Ett svar från MK tycker man ju att du ska få.


    MK's personal sitter inte och läser forumen hela dagarna, det är därför adressen [email protected] finns. Där kan man ställa alla sina frågor, framföra både kritik och beröm och annat som kan vara relevant. ;)

    Läser man reglerna ( http://www.matklubben.se/?page=rules ) så ser man också att såna här ärenden inte ska diskuteras i de allmänna forumen då de inte är till för det ändamålet.


    10 dagar har gått inget svar på mitt mejl, ingen grynlåda, inget godkänt recept ... och du menar att man ska inte ha rätten att ta upp det här då?!?!

    Ska vi bara svälja allt som blir fel ... så kan du väl ändå inte mena ;.)

    /kram

  • Bappi 6 december 2011

    Ser just nu att gryntävlingen slutade igår så ... lång näsa verkar jag och soccermun ha fått (N)
    /kram

  • Bappi 8 december 2011

    Inget mejlsvar idag heller :o /kram

  • daniely 8 december 2011

    Hej på er!

    Alla recept kommer gås igenom och godkännas inom dom närmaste dagarna, sista dagen för att skicka in sitt recept var den 4e december och att folk skulle meddelas senast den 18e december om man läste i tävlingsinformationen.

    atmergryn.se

    Tävlingsperiod: 17 oktober – 4 december 2011

    Vinnarna kommer att kontaktas via mail samt publiceras på ätmergryn.se senast den 18 december.


    Förövrigt kan det ta längre tid att få svar på sina mail som man skickar till [email protected] än det som står i bekräftelsemailet. Vi får in väääldigt mycket mail dit och vi har tyvärr ingen möjlighet att ha någon anställd på heltid för att besvara allt samma dag.

    Med vänliga hälsningar
    Daniel Ylitalo
    Matklubben.se

  • Amika 8 december 2011

    Förlåt att jag säger det här, men jag har mailat dit vid två tillfällen, båda två mer än ett år sedan. Och jag har fortfarande inte fått svar på mina mail.
    Ville bara säga det, nu har jag det. Jag gillar mk trots detta.

  • Bappi 11 december 2011

    Skrivet av daniely den 8 dec 2011

    Hej på er!

    Alla recept kommer gås igenom och godkännas inom dom närmaste dagarna, sista dagen för att skicka in sitt recept var den 4e december och att folk skulle meddelas senast den 18e december om man läste i tävlingsinformationen.

    atmergryn.se

    Tävlingsperiod: 17 oktober – 4 december 2011

    Vinnarna kommer att kontaktas via mail samt publiceras på ätmergryn.se senast den 18 december.


    Förövrigt kan det ta längre tid att få svar på sina mail som man skickar till [email protected] än det som står i bekräftelsemailet. Vi får in väääldigt mycket mail dit och vi har tyvärr ingen möjlighet att ha någon anställd på heltid för att besvara allt samma dag.

    Med vänliga hälsningar
    Daniel Ylitalo
    Matklubben.se


    Tack för ett bra svar/ kram

  • boz1965 11 december 2011

    Skrivet av bappi den 6 dec 2011

    ...Ska vi bara svälja allt som blir fel ... så kan du väl ändå inte mena ;.)

    /kram


    Nej, naturligtvis inte. Du har varit med ett tag här och har säkert sett att jag kan ryta till så att det osar svavel om det om jag tycker att nåt är fel, så det är _absolut inte_ vad jag menar. :)

    Vad jag menar är att ibland betalar det sig att ha tålamod. ;)

  • estrid1 11 december 2011

    Skrivet av Amika den 8 dec 2011

    Förlåt att jag säger det här, men jag har mailat dit vid två tillfällen, båda två mer än ett år sedan. Och jag har fortfarande inte fått svar på mina mail.
    Ville bara säga det, nu har jag det. Jag gillar mk trots detta.

    Har tyvärr hänt mig med.kunde inte logga in på mitt konto och fick ej svar.Detta var 1.5 årsedan.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.