Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Samma recept

  • Boboo 23 januari 2011

    Hejsan :)

    Jag är alldeles ny här och undrar hur det fungerar med recept på samma rätter...
    Det stod i instruktionerna för att skriva recept att man inte skulle lägga ut recept som redan finns. Innebär det samma rätt eller exakt samma recept bara?
    Jag har nämligen ett recept på Minestronesoppa som jag tycker väldigt mycket om, men det finns redan många olika recept på Minestrone men inget exakt lika. Är det okej att lägga ut det då?

    Tacksam för svar...
    :D

  • The_mama97mia 23 januari 2011

    du får söka på ingredienserna o se om ditt recept är väldigt likt ngt annat
    typ,,,

  • Boboo 23 januari 2011

    Skrivet av mama97mia den 23 jan 2011

    du får söka på ingredienserna o se om ditt recept är väldigt likt ngt annat
    typ,,,



    Okej, det har jag gjort och det var inget av dom som vara lika inte ens nära egentligen.
    Så då borde det vara grönt....

    Tack för svaret :)

  • boz1965 24 januari 2011

    Skiljer det bara på t.ex. en ingrediens eller ett par likvärdiga ingredienser så betraktas det som dubblett. Samma med arbetsbeskrivningen. Då är det bättre att skriva vilka ändringar du har gjort i kommentarerna till det recept som redan finns istället för att lägga in ett eget recept och få det underkänt.

    Bara ett tips i all välmening :)

  • Boboo 24 januari 2011

    Skrivet av boz1965 den 24 jan 2011

    Skiljer det bara på t.ex. en ingrediens eller ett par likvärdiga ingredienser så betraktas det som dubblett. Samma med arbetsbeskrivningen. Då är det bättre att skriva vilka ändringar du har gjort i kommentarerna till det recept som redan finns istället för att lägga in ett eget recept och få det underkänt.

    Bara ett tips i all välmening :)


    Tack för ditt råd :)
    När det gäller just det här receptet kan jag inte hitta något annat som är så likt, men då är jag visserligen ny och lite vilsen så det är kanske ingen garanti :$.
    Men om inte annat kan det vara bra att veta till en annan gång...

  • Josses 24 januari 2011

    Testa att lägga in det för om det inte är likt något annat borde det bli godkänt.

  • daniely 24 januari 2011

    Skulle det vara så att du får ditt recept tillbakaskickat så kan du alltid spara receptet dom säger det är en dubblett av och sedan redigera det efter egna önskemål i din kokbok (då behöver du inte få det godkänt heller)

    Med vänliga hälsningar
    Daniel Ylitalo
    Matklubben.se

  • Boboo 24 januari 2011

    Tack för alla svar :D

    Jag gjorde så att jag provade att lägga till det, hur långtid
    brukar det ta innan man får tillbaka det?

  • Josses 24 januari 2011

    Allt från 1 dag upp till 7 dagar, beroende på hur mycket godkännarna har att göra, hur många nya recept som kommit in.

  • boz1965 25 januari 2011

    Skrivet av Josses den 24 jan 2011

    Testa att lägga in det för om det inte är likt något annat borde det bli godkänt.


    Ingen bra idé. Godkännarna har mycket nog att göra ändå. Dessutom står det i reglena att du skall söka först innan du lägger in ett eget recept. :)

  • Boboo 25 januari 2011

    Skrivet av boz1965 den 25 jan 2011

    Skrivet av Josses den 24 jan 2011

    Testa att lägga in det för om det inte är likt något annat borde det bli godkänt.


    Ingen bra idé. Godkännarna har mycket nog att göra ändå. Dessutom står det i reglena att du skall söka först innan du lägger in ett eget recept. :)


    Som jag skrev längre upp i tråden har jag sökt och inte hittat något som är likadant, det är både tillagning och många ingredienser som skiljer. Men eftersom jag är ny vet jag inte hur godkännarna tänker, men jag kan inte tänka mig att dom tycker att det är en dublett.
    Jag har varit noga och kolla alla recept jag lagt ut, och är det något jag upptäckt eller fått veta är fel har jag ändrat det.

    Har gjort mitt bästa så jag hoppas det duger :)

  • Josses 25 januari 2011

    Skrivet av Boboo den 25 jan 2011

    Skrivet av boz1965 den 25 jan 2011

    Skrivet av Josses den 24 jan 2011

    Testa att lägga in det för om det inte är likt något annat borde det bli godkänt.


    Ingen bra idé. Godkännarna har mycket nog att göra ändå. Dessutom står det i reglena att du skall söka först innan du lägger in ett eget recept. :)


    Som jag skrev längre upp i tråden har jag sökt och inte hittat något som är likadant, det är både tillagning och många ingredienser som skiljer. Men eftersom jag är ny vet jag inte hur godkännarna tänker, men jag kan inte tänka mig att dom tycker att det är en dublett.
    Jag har varit noga och kolla alla recept jag lagt ut, och är det något jag upptäckt eller fått veta är fel har jag ändrat det.

    Har gjort mitt bästa så jag hoppas det duger :)
    Det var ju så jag menade! Eftersom hon hade sökt men inte hittat något liknande så kunde hon ju testa att lägga in det!

  • Josses 25 januari 2011

    Funderar på en sak angående mitt tidigare inlägg,
    Ska man inte testa att lägga in sitt recept här på Matklubben om man inte hittar ett liknande när man har gjort sin sökning?{question} Hur ska man då kunna lägga in det? Så brukar då jag göra men det är kanske fel av mig att göra så? Men då skulle jag vara tacksam om någon kan tala om för mig hur jag ska göra för att kunna lägga in mina kommande recept.
    Naturligtvis så VET jag att ni godkännare har väldigt mycket att göra, ni ska ha en STOR ros för ert jobb!

  • Boboo 29 januari 2011

    Det blev godkännt direkt, så det gick bra :)
    Tack så mycket för alla svar...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.