Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sillinläggning

  • 10 augusti 2006

    Hejsan!Jag har hittat hit och passar på att fråga om någon har något "BRA" recept på sillinläggning, av typ "ABBAS- Skärgårdssill" eller av någon variant på matjessill (så att det blir lite matigare?Vi har hamnat i ett sillberoende i familjen och vill lägga in själva. Alla "bra" tips är välkomna."Ät drick och må bra"

  • bolla85 19 november 2007

    gör en egen curry sill: koka upp vatten och häll i några teskedar curry. hacka äpple, purjolök ev lite rödlök om ni gillar de blanda ihop med gräddfil. blanda sedan med curryblandningen. super god.
    har exakta mängder om du vill ha hör av dig isf.
    '

  • Ekorrungen 20 november 2007

    Hejsan!

    Apropå sillinläggning, så har jag ett recept på rom- och löksill, skitgo' men jag glömde tyvärr skölja sillen. Vet nån hur länge man ska skölja sillen så att den inte blir för salt? Jag köper färdig inlagd sill Abbas 420 g. Det står inte. Kanske en dum fråga men det börjar ju nackas te jul. Det går så fort:)

    Tack på förhand Carin

  • Lena 21 november 2007

    Hejsan karin jag brukar ställa burken i slasken och spola den i ca 5min.(då blir den bra) Lycka till(Y)

  • Ekorrungen 21 november 2007

    Tack så jätte möe!

    Carin:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.