Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

SÖKNING PÅ RECEPT

  • kake 19 oktober 2010

    Då jag söker på orden "Pasta vegetarisk" får jag upp pastasås med kyckling. Men inte mitt eget recept som heter "Pastasås med grönkål" kommer inte upp på sökningen. Jag kryssade då i vegetarisk som egenskap på mitt recept. Det skulle då godkännas igen. Men efter att det blivit godkänt så hade krysset i "Vegetarisk" försvunnit.
    Kan någon förklara? Jag har försökt skicka mail till '[email protected]' men får inget svar.

  • irrevirre 19 oktober 2010

    Jag tycker inte sökning fungerar så bra här. Man måste skriva det exakta namnet på rätten verkar det som.

  • baconegg 18 februari 2011

    Jag tycker också att sökningen är dålig. Det är svårt att hitta det man vill.

  • Josses 18 februari 2011

    har också svårt med sökningarna här på MK.
    Skriver in vad jag vill söka och även "finsökningen" på vad det ska innehålla och
    då kommer det ofta upp att det inte finns några recept med just det innehållet.
    Var på jakt eftr skinkpaj med svamp men det fanns inget som matchade mina önskemål?!?
    Trots att jag hade hittat ett när jag bara sökte på skinkpaj....

  • Cassiopeya 18 februari 2011

    Har också upptäckt att det inte alltid går att hitta det man söker på om man söker på namn. Om man däremot söker på ingredienser går det bättre :) Jag brukar söka på tre fyra ingredienser eller så om jag vill hitta något speciellt. Tyvärr funkar det inte ändå, har varit med om det också. Hoppas att Nya MK har bättre sökfunktion :D

  • 7201 18 februari 2011

    Håller med... o_O

  • Josses 18 februari 2011

    Någon som vet när nya MK ros i land?

  • kake 19 februari 2011

    Någon som vet svaret på frågan jag skrev från början: "...Jag kryssade då i vegetarisk som egenskap på mitt recept. Det skulle då godkännas igen. Men efter att det blivit godkänt så hade krysset i "Vegetarisk" försvunnit..."
    Det borde ju vara så att "kryssen" styr sökningar, men det är ju lönlöst om granskarna tar bort det man kryssat i..
    Det vore ju kanon om de fixar sökningen i nya versionen.
    Samt att de som sköter sidan SVARAR på något sätt, vilket ingen har gjort.

  • monicadanell 19 februari 2011

    jag skriver vego då får man upp det man söker

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.