Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Zoomfunktion på bilder

  • Rantzien 12 maj 2011

    Hej,

    När jag klickar på en bild för att få se den större, så zoomas den istället ut och försvinner i cyberrymden. Lite komisk effekt men inte så funktionellt. ;) Är det något ni kan åtgärda?

    Jag sitter på Windows XP med Google Chrome som webbläsare. Jag vill minnas att samma sak händer på Windows 7 med Chrome.

    Tack på förhand!
    Pontus

  • daniely 12 maj 2011

    Hej!

    Jag har svårt att återskapa ditt problem, använder själv Chrome.

    Vilken upplösning använder du?

    Och vart är det detta händer, är det inne på ett recept? Eller är det förstasidan?

    Med vänliga hälsningar
    Daniel Ylitalo
    Matklubben.se

  • Rantzien 12 maj 2011

    Har provat runt lite utförligare nu och det verkar vara lite slumpmässigt - ibland fungerar det, ibland inte. Gick in på förstasidan och provade att klicka på bilderna under "Senaste recept med bild" från vänster till höger. Första, andra försvann, tredje zoomades in som den skulle. Fjärde försvann, och när jag provade tredje igen så försvann även den. Ofta dyker det även upp en långsmal box med vad jag antar ska vara en beskrivning, fast det är bara en bråkdel av texten som får plats. Se här:

    http://gyazo.com/79e6cbe009870657f0b60e944d4d590a.png

    Jag använder just nu 1280 x 1024 i upplösning. Det händer så vitt jag kan se på alla sidor som har receptbilder. Förstasidan, sökresultat, receptsidor... JavaScript-konsolen innehåller följande fel och varningar, vilket utan att ha tittat på koden bakom ser relevant ut.

    http://gyazo.com/667a7c65c1d706f01495faa969a6174f.png

  • daniely 12 maj 2011

    Har fixat javascript felet du fick upp nu, det hade dock med huvudmenyn att göra och inte själva zoom funktionen på bilderna.

    Det kan inte vara så att du har en äldre version av chrome? För jag installerade precis chrome på min xp klient i virtualbox och lyckas inte få felet att uppstå.

    Du kan se version av chome om du trycker på shiftnyckeln längst upp åt höger och sen om google chrome, jag har testat med 11.0.696.65

  • boz1965 12 maj 2011

    Det borde vara den senaste versionen han har eftersom Chrome hela tiden uppdaterar sig själv automatiskt i bakgrunden.

  • mikwiat 12 maj 2011

    Det fungerar för mig också, har chrome 11.0.696.65 under Ubuntu

  • Rantzien 12 maj 2011

    Ja, senaste versionen har jag - samma som du nämner, daniely. Kan även bekräfta att det händer på min laptop där jag har Win 7, fast här var det först på tredje bilden jag provade som det blev fel.

    Men nu har jag lokaliserat problemet. Om jag stänger av AdBlock så fungerar det fint. Så det visade sig att det inte är sidan det är något direkt fel på! Dock kan det ju ändå vara i ert bästa intresse att motverka det problemet om möjligt, eftersom AdBlock är väldigt populärt och det blir ju MK som lider tyvärr.

    Ska se om jag kan lista ut vad det är som blockeras!

  • daniely 12 maj 2011

    Jag kan tänka mig att md5 hashen på bildens namn i så fall innehåller strängen "ad" eller dyl :)

    Om du exkluderar static.matklubben.se i adblock bör du inte ha några problem med bilderna i så fall :)

  • Rantzien 12 maj 2011

    Möjligt. Jo, jag har redan vitlistat sidan - tänkte bara om ni vill ordna det för andra som kommer in och får samma problem. Men det är ju inget jättestort fel, lite wacky bara.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.