Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

cowboy mat

  • [email protected] 4 april 2011

    hej alla matvänner !
    Vi skall ha matfest på jobbet med tema " cowboy" behöver tips på förrätt, varmrätt och efterrätt.
    Vi är ca 25 personer, alla svar och tips är varmt välkomna{meeting}

  • The_mama97mia 4 april 2011

    Varmrätt känns ju rätt givet med en stor het chiligryta, med hela grytbitar, inte färs. Förrätt mkt svårare tycker jag...

  • MatAnders 4 april 2011

    Ja svårt kanske något whisky marinerat kallskuret till förrätt men någon bönröra? huvudrätt helt klart en rökig stark chili på högrev med öl i eller grillade ribs man kan förkoka med kryddor och kalvfond sen bara snabbgrilla för att få smaken av grillat.0ch till efterrätt något mer whisky marinerat kanske? Och till det massa kall öl.
    Hur som helst lycka till & berätta gärna vad det blev.

  • biker1600 4 april 2011

    Om man har en STOR grill så är ju revbenspjäll men bbq glasering helt ok t bone steak och till det kan man göra klyftpotatis med rätt skapligt kryddat och nån het salsa sås med lite egen komponering...glass eller glaserade äpplen de fanns ju även på den tiden ...förrätten hmmm np ide sorry ..

  • irrevirre 4 april 2011

    Vad sägs om detta? Skall det vara 3-rätters menar ni kanske ha lite "finess" fast det är Vilda Västern{cowboy}

    Sök på. Heta-smaker-i-helgens-cowboymeny
    Så är där en trevlig trerättersmeny i Allt Om Mat

  • Erajscha 4 april 2011

    Jag skulle köra på grillad majskolv till förrätt och sen en stor chiligryta med grytbitar, bönor och majs i och sen till efterrätt amerikansk äppelpaj...

  • The_mama97mia 4 april 2011

    Jag gillar den trerättersmenyn irrevirre! Trevligt!

    Annars tänkte jag på som förrätt , en tomat och ananassalsa med chili, lime och att doppa nachos i, enkelt att förbereda.

    Efterrätt då vill man nog gärna ha glass efter en kryddstark cowboymiddag. Tänker på Texas Pecan... Eller Rocky Road...

    Fast för mig blir det att jag hamnar som Tex-Mex när jag tänker cowboy... :)
    Kul tema i alla fall!
    Yieeha!

  • siggemums 4 april 2011

    Chili con carne kallar jag cowboymat {cowboy}

  • irrevirre 4 april 2011

    Ja, det går säkert finna något passande. Det första jag tänker på är vita bönor och kaffe annars .... Det var väl ofta det som åts vid lägerelden av kobåjsarna :DD
    Men det uppskattas nog inte av så många ....

  • Majainorr 4 april 2011

    Skrivet av siggemums den 4 apr 2011

    Chili con carne kallar jag cowboymat {cowboy}


    Håller med!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.