Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Det finns inget paltbröd!!!

  • ZeldaI 1 oktober 2008

    Det är helt otroligt men dessvärre sant....det finns inte paltbröd att köpa längre! Jag är så himla ledsen över detta...min favvorätt av alla...:(

    Är det någon rar människa som vet nånstans där man kan beställa detta, så hör av er....

    Å ni som liksom jag gillar palt och fläsk...Klaga hos Skogaholm...det har jag gjort! :@

  • Glitterfia 1 oktober 2008

    Vaaa :'(
    Har de slutat tillverka?
    Menar du tunnbrödet eller tjocka kakor? (Här är det tunnbrödet vi äter)
    Ska kolla nästa gång jag går på affären om det finns, märke osv och meddelar min upptäckt.
    Skulle bli väldigt ledsen om det inte finns att köpa längre.

  • annelieberggren 1 oktober 2008

    Skrivet av ZeldaI den 1 okt 2008

    Det är helt otroligt men dessvärre sant....det finns inte paltbröd att köpa längre! Jag är så himla ledsen över detta...min favvorätt av alla...:(

    Är det någon rar människa som vet nånstans där man kan beställa detta, så hör av er....

    Å ni som liksom jag gillar palt och fläsk...Klaga hos Skogaholm...det har jag gjort! :@


    Paltbröd :o hos oss kallar vi det Blodbröd, om det nu är samma. Det är tunnbröd lagat på blod som vi sen blöter upp i kokat vatten och äter med stekt fläsk och vitsås. Kan de vara samma? :)

  • marianne49 1 oktober 2008

    Paltbröd som Annelie bsskriver det finns på coop där tunnbröd finns alla fall där ja bor. Finns både tunnt o tjockt. Jätte gott är det I norr lagar vi det som Annelie skriver Gör ni det på annolunda vis?:o

  • ZeldaI 1 oktober 2008

    Härr äter vi de tjocka kakorna, tunnbrödet har jag aldrig testat...Vet inte ens om jag sett det i affären här...Fy för dom...!(N)

  • marianne49 1 oktober 2008

    Tunnbrödet finns där tunnbröd finns det står tunn paltbröd på kartongen kolla får du se(Y)

  • Mosshulda 5 december 2008

    De finns i frysdisken hos coop ibland. Jag köper på mig så det alltid finns hemma då jag vet att det är svårt att få tag i det nu. Då menar ja de tjocka, tillverkare Västeråsbagar´n. (tel 021-811680, pröva å rinf(g och hör var de levererar sina paltbröd)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.