Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

giroskrydda

  • goca 20 mars 2010

    :)Hej. Har gjort giros några gånger och använt en färdigmixad köpkrydda. Jättegott. Men till min stora besvikelse verkar den inte salufäras längre. Kommer inte ihåg vilket märke det var . Den låg i en påse och hette girosmix. Typ som knorr brukar ha olika mixer och sedan lägger man bara till kött. Är det någon som vet vad jag pratar om och vet var jag kan få tag på den MVH. Gordana

  • mattjejen 20 mars 2010

    Hejsan!
    Har har du ett recept en kryddblandning att göra själv. Jag har inte testat den men har köpt hem alla kryddor för att blanda ihop. Lycka till!
    Gyroskrydda Spiro´s

  • siggemums 20 mars 2010

    Jag vet vilken du pratar om men tyvärr verkar den inte finnas kvar längre. Jag har inte sett den på flera månader. Vi tyckte också om den och gjorde den med kyckling. Tror att det var Knorr, påsarna var gröna. Lite Greklandskänsla fick man med gyros.

  • anluk 20 mars 2010

    Finns gyroskrydda på nätet att köpa:
    http://borgebykryddgard.jetshop.se/

  • goca 21 mars 2010

    tack för svaren jag fick om giroskryddan. Provade receptet som jag fick på giros-spiros. Först var jag lite skeptisk till alla kryddor som jag vanligtvis inte brukar använda. Men gud vad gott det blev! Fast jag tog bara ett kryddmått kanel. Nu kan vi äntligen äta giros igen,tack. Gordana

  • mattjejen 21 mars 2010

    \o/ Va bra att kryddblandningen va god! Vad brukar du servera till? Tänkte laga det nån gång när jag har alla tre barnen hemma. Ska blanda ihop kryddorna så det e klart iaf.

    Agneta

  • The_mama97mia 21 mars 2010

    Jag kör ungefär detta på färskebab - serverar med ugnspotatis, och salladstillbehör toppen. Ngt ungarna älskar!

  • goca 22 mars 2010

    Jag brukar skära fläskfile i tunna strimmlor.marinera ilkrtddblandningen och låta stå i ca.20 min. Till det brukar jag ugnsteka potatis,ha pitabröd,tzatziki,skuren rålök,röd paprika,gräddfil,ajvar. Så får alla forma sin egen giros efter egen smak. Brukar bli lyckat.

  • mattjejen 22 mars 2010

    Tack för era tips Mia å goca{beauty} ska testa det så fort jag lyckas samla alla tre men det e inte det lättaste{eat}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.