Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Har jag drömt??????

  • Bianca 11 november 2009

    Jag trodde jag talat med min syrra men hon nekar benhårt. :'(
    Det jag är ute efter är en typ av mandelpotatis som inte kokar sönder och som jag "tror"/"har för mig" sades finnas i Töre eller den trakten. Kan detta vara möjligt eller har jag drömt? Finns det någon här som vet något om detta vore jag ytterst tacksam.

    Bianca

  • maria_wijk 11 november 2009

    Kan det vara Amandine du tänker på?
    http://www.stubbetorppotatis.nu/?Potatissorter:Tidiga_sorter:Amandine

  • zudette 11 november 2009

    Här i Luleå har vi ätit en potatis från en lokal producent som hette Sabina. Det är en av de godaste potatisar jag ätit och påminner en del om mandelpotatisen i smak.... Kan det vara den?

  • Bianca 12 november 2009

    [

    quote]Skrivet av zudette den 11 nov 2009

    Här i Luleå har vi ätit en potatis från en lokal producent som hette Sabina. Det är en av de godaste potatisar jag ätit och påminner en del om mandelpotatisen i smak.... Kan det vara den?

    Det låter kanske som att det kan vara den. Vem säljer den? Jag åker upp över julhelgen och tänkte handla på mig lite norrländska råvaror (Y)

  • zudette 12 november 2009

    Hej

    De är J-O Wikström, Sunderbyn, som säljer den - jag tror de distrubuerar potatis till hela norrbotten! Lycka till - Hoppas du hittar den, jag hittar den inte alltid i min butik!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.