Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

hemgjord marshmalowfluff

  • frele1 17 augusti 2009

    Jag vill baka en kaka som innehåller just marshmallowfluff, men det finns inte att köpa i den här byhålan jag bor i:(
    Är det någon som vet hur man gör den själv???

  • Mistys 17 augusti 2009

    Du kanske kan använda dig av recepten på kokosbollar som finns här på mk. Det är ju i princip samma sak som marshmallowfluff.

  • frele1 18 augusti 2009

    Är det? Trodde fluff var mer som smaksatt vispad grädde! Hmm, ska prova kokosbollsrecept iaf. Det blir kanske kanonbra:)

  • Mistys 18 augusti 2009

    Den marsmallow fluff jag smakat var som kokosbollsinnehåll fast kanske lite mer bredbar. Lösa marsmallows liksom :p

  • gimmiahug 18 augusti 2009

    Det här kanske kan hjälpa? Det har funnits en hel del "fluff"-trådar så om du gör en sökning hittar du säkert vad du vill veta!

    http://www.matklubben.se/matprat/dessert-_godis_och_baktips__21/kan_naagon_hjaelpa_mig_med_fluff__5729.html

  • frele1 18 augusti 2009

    Himmel va gott allting låter:D Verkar ju enkelt att göra. Ska testa med den rekommenderade mängden 50 g godis (marshmallows) till 3 dl grädde och se om det blir bra. Återkommer!! Och tack för tipsen(Y)

  • frele1 19 augusti 2009

    Har just gjort ett lyckat misslyckande:) Tog 50 g marshmallows och 1 dl grädde bara för att testa. Blev stenhårt. Fyllde på ½ dl grädde till och värmde upp på nytt. Blev som seg kräm men jag vispade på högsta fart och se på den, det förvandlades till en fluffig massa som smakar ljuvligt. Blev inget kvar till tårta!! Får göra en ny sats imorgon. Ska prova med blandningen 50 g + 2 dl. :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.