Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

HJÄLP MED MJÖLKFRITT?????

  • imma86 12 augusti 2011

    Hejsan,

    min tanke är att göra en italiensk smörgåstårta till min 25års kalas. Men vad finns det för mjölkfritt alternativ till Creme bonjour taco?

    SNÄLLA HJÄLP MIG


    Tack på förhand Emma

  • woshiPancake 12 augusti 2011

    Tjo,

    soyaprodukter!

    Har själv aldrig sett eller smakat på nån Creme bojour taco, men min gissning är att det är typ som smaksatt Creme fraiche lr nåt? Hur som helst finns det soyaprodukter som motsvarar mjölkprodukter. Kör på typ Soyghurt Naturell (märket är Carlshamn) och smaksätt sen själv med... tacokrydda? Intressant smörgårtstårta :) Eller Alpro soya-yoghurt, minns inte om den heter nåt speciellt. Den är fastare i konsistensen än Soyghurten, som Creme Fraiche, ifall du behöver det.

    Kolla helt enkelt på Allergi/veganavdelningen i mataffären! Finns lite olika saker att välja mellan :)

  • duda61 12 augusti 2011

    Du kan ta soja alternativet till Philadelphia ost och smaksätta med taco kryddor. Om det blir för tjockt kan du tillsätta lite Oatly imat tills den är lagom tjock.

  • busan37 12 augusti 2011

    Om det bara är laktos du vill undvika så finns det laktosfri philadelphiaost

  • The_mama97mia 12 augusti 2011

    Italiensk smörgåstårta? då tänker jag Tapenade... olivröra.... typ?

  • imma86 13 augusti 2011

    Tack för hjälpen och ideérna =)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.