Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Matbutik med indiska råvaror och kryddor?

  • nica83 5 januari 2009

    Hej!

    Jag är helt frälst i indisk mat och gör gärna egen hemma :D Problemet är att jag inte riktigt vet var jag ska hitta alla kryddor så som asafoetida, bockhornsklöver, ghee, masoor dal, chana dal, tamarind...etc.

    Någon som vet om det finns någon butik i Stockholmsområdet som skulle kunna tänkas sälja produkter som dessa?

    Tack på förhand! :)

  • MatAnders 6 januari 2009

    Skrivet av nica83 den 5 jan 2009

    Hej!

    Jag är helt frälst i indisk mat och gör gärna egen hemma :D Problemet är att jag inte riktigt vet var jag ska hitta alla kryddor så som asafoetida, bockhornsklöver, ghee, masoor dal, chana dal, tamarind...etc.

    Någon som vet om det finns någon butik i Stockholmsområdet som skulle kunna tänkas sälja produkter som dessa?

    Tack på förhand! :)


    Intressant skulle också vara intresserad, tror det finns en Indisk affär på kungsholmen någonstanns.

  • nica83 6 januari 2009

    En kompis har varit så gullig och letat upp en sida till massa butiker där det finns indiska matvaror, kläder och annat :D

    Indian food center
    Här hittar du det mesta som behövs till beredningen av indiska maträtter. Affären finns på;
    Kungsholmsgatan 15
    112 27 Stockholm
    Telefon: 08-653 21 22

    Himalaya Livs
    På Valhallavägen 73 (vid Handelsbanken/KTH) har Himalaya Livs försäljning av billiga indiska kryddor, linser, bönor och fisk, indiska grönsaker. De har även ätbara indiska färdiga rätter på konserv. På övervåning kan man hyra hindifilmer på video eller DVD och köpa kläder/smycken.

    Himalaya Livs
    Hovslagarvägen 6
    Upplands Väsby
    Telefon: 08- 673 13 52

    Taj Mahal Livs
    Kammakargatan 40 Stockholm
    Telefon: 08- 21 22 81

    http://www.indien.nu/indien-i-sverige/butiker/

    Hoppas att du hittar! :)
    Lycka till med dina indiska rätter i framtiden :)

  • MatAnders 6 januari 2009

    Tack bussigt av dig måste dit o titta.
    (Y)

  • salmiak66 16 november 2009

    Hej Allihopa!

    Jag är ny medlem och idag råkade jag titta på er inlägg. Det är visserligen för sent att svara men jag gör en försök i alla fall. vad gäller orientaliska kryddor så finns det ett företag med webbutik som man kan beställa indiska kryddor. Sök gärna www.patris.se

  • maria_wijk 16 november 2009

    Och vad gäller bockhornsklöver så går det ju att få tag på nästan överallt, kika bland Risentas sortiment i en lite större matbutik eller i en hälskostbutik så skall du troligen finna.

  • rocky_jinnah 20 november 2012

    hi everyone, for online indian spices and much more http://www.indiskkryddor.se is the best
    http://kost.indiskkryddor.se/ must visit

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.