Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Salladsvinäger

  • Annras 8 augusti 2008

    Jag har hittat ett jättebra recept här på pizzasallad. Man skall använda salladsvinäger, som jag inte hittar i mina butiker och som jag ärligt talat inte vet vad det är! Finns det nån av er som vet? :o

  • monac 8 augusti 2008

    röd/vittvinsvinäger, äppelcidervinäger eller liknande använder jag till pizzasallad:)

  • Annras 8 augusti 2008

    Tack för ditt svar, monac. Jag använde rödvinsvinäger förra helgen, för det var vad jag hade hemma. Men jag tyckte att vitkålen tog färg av vinägern och blev lite brunröd. Jag tror att jag skall köpa äppelcidervinäger nästa gång. (Y)

  • marjoh1 19 november 2008

    Det blir godast om man kokar ihop den där vinägern själv. Man använder äppelcidervinäger, socker, vatten lite matolja och salladskryddor som köps i påse.

  • saxarna 16 januari 2009

    Hej Annras!!

    När jag gör pizzasallad använder jag äppelsidervinäger, vatten, salt, rapsolja och purjolök.
    Blanda ihop alla ingredienser, stek bacon i små i lagom stora bitar, låt svalna och lägg på salladen. Mycket gott!! Hälsningar Edeltraud

  • Bianca 16 januari 2009

    Jag är med på äppelcidervinäger-racet jag också. Sen har jag socker, salt och italiensk salladskrydda. Den blir mucho god! Ja, naturligtvis är det olja med också.

  • JennyV 16 januari 2009

    När jag gör pizzasallad använder jag vitvinsvinäger, olja, svartpeppar, socker, salt och italienska salladskrydda. Salladsvinäger har jag aldrig hört talas om!

  • zudette 16 januari 2009

    Jag har också recept på där salladsvinäger är en del av receptet och jag är lika frågande som du - sista tiden har jag funderat på om "salladsvinäger" är ett samlingsbegrepp för olika vinägersorter som kan passa i sallader???? - Jag har bestämt mig för att det är så och kör på det som känns bäst - äppelcidervinäger eller vitvinsvinäger, typ....(Y)

    PS: till den pizzasallad, och råkostsallad, jag gör så använder jag äppelcidervinäger! Funkar bra!

  • evaldo 16 januari 2009

    Det finns alla möjliga sorters vinäger i affärerna, det är bara att prova sig fram.

  • evaldo 16 januari 2009

    Det finns alla möjliga sorters vinäger i affärerna, det är bara att prova sig fram.

  • evaldo 16 januari 2009

    Det finns alla möjliga sorters vinäger i affärerna, det är bara att prova sig fram.

  • evaldo 16 januari 2009

    Det finns alla möjliga sorters vinäger i affärerna, det är bara att prova sig fram.

  • K-kristina 16 januari 2009

    jag använder Ättiksprit ,olja vatten,salt och socker o pizzakrydda som jag kokar upp och slår över kålen Det blir perfekt Kristina

  • K-kristina 16 januari 2009

    jag använder Ättiksprit ,olja vatten,salt och socker o pizzakrydda som jag kokar upp och slår över kålen Det blir perfekt Kristina

  • K-kristina 16 januari 2009

    jag använder Ättiksprit ,olja vatten,salt och socker o pizzakrydda som jag kokar upp och slår över kålen Det blir perfekt Kristina

  • yvoand02 16 januari 2009

    Jag gör en salladsdressing på 1 msk olivolja med chilismak och en halv msk vitvinsvinäger, kryddar med oregano, svartpeppar och salt. Mycket gott till vitkålssallader och andra sallader. Salladen kan stå tre dagar i kylen.

  • mumsigt 16 januari 2009

    Hej på er allesammans jag har inte varit inne på matklubben på jättelänge men nu ska jag skärpa mig :'(
    God fortsättning på det nya året(Y)
    En salladsdressing som de tycker om här hemma är..
    lite olivolja ,lite äppelcidervinäger,senap.. vilken sort man vill,salt,peppar, franska örter(torkade),och lite citronpeppar..

  • UllaC 16 januari 2009

    Jag lägger in ett recept på en Pizzasallad, så du kan ju titta om den dressingen kan vara intressant.
    Pizzasallad

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.