Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vegeta vart köper man det?

  • MatAnders 29 mars 2011

    Tydligen är det liknande aromat ? Jag är sugen på att göra pljeskavica och då skall denna ingå, eller om någon vet om det blir lika bra med aromat?

  • farmoringer 29 mars 2011

    Vegeta finns i de flesta mataffärer skulle jag tro. I min ICA så finns det där alla andra kryddorna finns, omkring där Aromaten står.
    Enligt mitt tycke så upplever jag att de inte smakar likadant. Men om det spelar roll vilket man använder vet jag ej..

  • boz1965 29 mars 2011

    På CG står det bland varorna från f.d. Jugoslavien. Dvs där du hittar Ajvar, inlagd paprika och liknande. Pä ÖoB hittar du samma blandning i enkilosburk för c:a 30.-, samma innehåll - annat märke.

  • boz1965 29 mars 2011

    Skrivet av farmoringer den 29 mar 2011

    ...Enligt mitt tycke så upplever jag att de inte smakar likadant. Men om det spelar roll vilket man använder vet jag ej..


    Jo, det är en viss skillnad i smak. Vegeta används mest i soppor och grytor där man har mycket grönsaker. Personligen tycker jag att Vegeta smakar bättre än Aromat, men det är ju en smaksak. Det Vegeta och Aromat har gemensamt är att det är baserat på MSG.

  • The_mama97mia 29 mars 2011

    Jag hittar Vegeta på ICA supermarket bland annat, jag kan skicka till dig Anders!
    :D

  • boz1965 29 mars 2011

    Skrivet av mama97mia den 29 mar 2011

    Jag hittar Vegeta på ICA supermarket bland annat, jag kan skicka till dig Anders!
    :D


    Som du smörar, hehe. ;)

  • The_mama97mia 29 mars 2011

    hihi... vad gör man inte...

  • anluk 29 mars 2011

    Vegeta använder jag jättemycket!!! Är supergott att ha när du steker helstekt fläskfilé eller stek i ugnen. Likaså i grytor, fyllda paprikor, cevap osv osv.

  • Bumbis 29 mars 2011

    Jag tror säkert att den finns i alla affärer nu för tiden. Det är en grön burk. Jag tycker inte att den är god, lite fadd smak men det är ju en smaksak.

  • solvik207 29 mars 2011

    Skrivet av MatAnders den 29 mar 2011

    Tydligen är det liknande aromat ? Jag är sugen på att göra pljeskavica och då skall denna ingå, eller om någon vet om det blir lika bra med aromat?[/quote

    In i vanliga affären.
    Ibland bland kryddor och ibland bland dom "utländska" sakerna.

  • MatAnders 29 mars 2011

    Skrivet av mama97mia den 29 mar 2011

    Jag hittar Vegeta på ICA supermarket bland annat, jag kan skicka till dig Anders!
    :D


    Kan du tänka dig jag hittade en burk i min invandrarbutik :) tackar ändå här ska lagas goda biffar :)

  • MatAnders 29 mars 2011

    Skrivet av boz1965 den 29 mar 2011

    Skrivet av mama97mia den 29 mar 2011

    Jag hittar Vegeta på ICA supermarket bland annat, jag kan skicka till dig Anders!
    :D


    Som du smörar, hehe. ;)

    Hehe{cowboy}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.