Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

billigt vin + sodastreamer ?

  • kallebakom 16 februari 2012

    blir det bra ? är det värt att hålla på ? eller bätte köpa mousserande direkt ?

  • The_mama97mia 16 februari 2012

    *huvva* jag ryser... det finns så billiga o bra mousserande viner så - why bother?

  • callemero 16 februari 2012

    Håller med ovanstående.
    Ska man ha mousserande vin så är det bättre att lägga några kronor extra
    och få ngt drickbart.

  • Linlock 16 februari 2012

    Heston Blumenthal körde Blue Nun i sodastreamer och folk på stan kunde inte känna skillnad mellan det och champagne så det kanske är värt att testa.. men vad vet jag:)

  • Mistys 16 februari 2012

    Testa du ,men risken att du får torka hela köket är överhängande. Har man i smaksättning i vattnet innan man tillsätter kolsyran sprutar det över något förfärligt. Kan tänka mig att det blir lika med vin. Dessutom är det med detta som med vin i matlagning.......ett vin som inte smakar så där jätte okey från början smakar ju inte bättre om man gör något med det. Det smakar ju inte bättre av kolsyran;)

  • boz1965 16 februari 2012

    Risk att du förstör din Sodastream.

  • alindalinda 16 februari 2012

    KÖP ÄKTA.

  • The_mama97mia 16 februari 2012

    Min sodastream varnar för att köra annat än bara vatten i behållaren som ska kolsyras. SÅ jag har inte tordats prova ens en gång.
    Som sagt, finns billiga tämligen bra mousserande med.

  • The_mama97mia 16 februari 2012

    Min sodastream varnar för att köra annat än bara vatten i behållaren som ska kolsyras. SÅ jag har inte tordats prova ens en gång.
    Som sagt, finns billiga tämligen bra mousserande med.

  • Shoutoutloud 17 februari 2012

    Gör hellre sangria av äckelvinet.Blanda i massa frukt och sockerdricka eller nåt. annars köp nåt gott mousserande istället=) asti cinzano eller prosecco eller vadsomhelst.

  • kallebakom 17 februari 2012

    vet iallafall att det går,tx halv åtta hos mig gjorde en man ´´champange´´ å bjöd på,men ok låter väl bli då! ville jubara höra liksom

  • escarboucle 17 februari 2012

    Lyssnade på Christer i P3 en dag. Han berättade att han kört sitt vin i soda streamen en gång och han hade blivit helt på lyran!
    Mycket fortare än med vanligt vin hehe vet inte om det är bubblorna som gör att det går mot huvudet fortare eller om det bara blir mera lättdrucket..
    det hade väl vart en andledning i så fall om det nu är den effekten man är ute efter men det hoppas jag inte.

  • wildlife 17 februari 2012

    Äh, det är bara att testa! Kör hårt och sen talar du om hur det gick... ;)

  • kallebakom 26 mars 2012

    vart inte dummt alls !!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.