Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Citronsour?

  • irrevirre 27 januari 2011

    Hjälp,
    Jag tänkte göra en alkoholfritt drink till min gravida väninna när vi andra dricker GT på lördag.
    Jag fastnade för en som innehåller citronsour. Tydligen kan man göra själv men det skall också finnas någon mix. Men VAR? Tacksam för hjälp\o.

  • Cassiopeya 27 januari 2011

    Det finns olika sånna citronjuicer på ica, de står på samma hylla som de andra drinkmixarna :) Funkar bra att blanda sån citronjuice i vatten också, både med och utan bubblor, så har man citronvatten:)

  • irrevirre 27 januari 2011

    Åh vad bra!
    Då slipper hon dricka det gamla vanliga, cider. Det blir ju trist i längden.
    Tack så mycket cassiopeya (Y)

  • Cassiopeya 27 januari 2011

    Jag har en supergod päronbål bland mina recept. Den går bra att variera med andra smaker också. Gör den direkt i glaset om den bara ska drickas av några få personer :)

    Ta ett fint glas, häll i saft/konc lättdryck, någon cm i glaset, häll sedan på sockerdricka. Lägg i några frysta jordgubbar/hallon/blåbär eller andra bär. Gott och festligt och alkoholfritt!!

  • irrevirre 28 januari 2011

    Toppen! Enkelt och friskt, precis vad jag eftersöker:)

  • Cassiopeya 30 januari 2011

    Skrivet av irrevirre den 28 jan 2011

    Toppen! Enkelt och friskt, precis vad jag eftersöker:)


    (Y) :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.