Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Drinkrecept

  • matvraket 14 november 2007

    Hej! Jag är ute efter enkla recept på goda drinkar, gärna med alkohol i. Ska bjuda hem lite folk till helgen, och vill gärna bjuda på en god välkomstdrink. Är det någon som har ngt bra förslag?

  • e_p_a2000 14 november 2007

    Jag har 2 goda drinkar bland mina recept. båda fruktiga och goda.

  • HABIBI_78 14 november 2007

    Skrivet av matvraket den 14 nov 2007

    Hej! Jag är ute efter enkla recept på goda drinkar, gärna med alkohol i. Ska bjuda hem lite folk till helgen, och vill gärna bjuda på en god välkomstdrink. Är det någon som har ngt bra förslag?
    (Y)


    hejsan!! ja har ett bra tips till dej... du vill ha goa drinkar.. mmm.. då har ja förslag på rosa panter, känd från krogen... du fyller ett glas med 4-6 cl licor 43, lättmjölk,grenadin några droppar,, sen is bitar... grymt goottt... lovar .. de blir en höjdarkvää...ll!!!!:p

  • Aspholme 15 november 2007

    Pröva denna: 2 cl Okryddad Taffel + 2 cl Brun Cacao Likör + 6 cl Mjölk

  • kaffesked 15 november 2007

    Enkel att göra:
    Fyll glaset med is, valfri mängd Absolut Päron, fyll upp med 7-up/Sprite el likn, smakar som piggelin-glas ungefär.

    Lite mer jobb, en vanlig syn i serien "Sex and the City", Cosmopolitan, kanske lite tjejig
    (till en drink):
    2cl Cointreu
    2cl Vodka
    ½ limefrukt
    4 cl tranbärsjuice
    is
    Skakas med is och serveras i cocktailglas.
    Garnera gärna med en vacker frukt, ex.vis Physalis.

  • anluk 15 november 2007

    Absolut päron och Xante blandas (kan ej måtten utan man får ta efter smak och tycke). Fyll upp med Sprite och lägg i en skiva Lime + isbitar.

  • mistralwind 16 november 2007

    själv har jag fastnat för bacardi cocos och ananasjuice. Abnormt enkelt och hur gott som!

    Annars några tips:
    * Ska du bjuda på många drinkar blir mjölkdrinkar ofta mättande och mäktiga.
    * Allt för söta drinkar blir lite för sliskigt efter ett par stycken. Ha gott om färsk lime och/eller citron som du kan squeeza ner =)
    *Är det välkomstdrink ska de inte smaka för mycket eller ta överhanden på annat sätt, speciellt inte om ni ska äta sedan. Ett mousserande vin, kanske med en liiten skvätt likör av lämpligt slag (svartvinbärslikör = kir/cassis royale).
    *Gör det hellre enklare med färre antal produkter. Billigare och renare smaker.

    Hoppas ni får en trevlig kväll!

  • anluk 16 november 2007

    Bacardi cocos och ananasjouice låter ju kanon! Finns Bacardi cocos på "vanliga" systembolaget???

  • imse 16 november 2007

    Margurita är en god drink som jag kan rekommendera, den finns bland mina recept. Servera den i snygga drinkglas. Hoppas kvällen blir lyckad!! // I

  • Aspholme 16 november 2007

    Skrivet av Aspholme den 15 nov 2007

    Pröva denna: 2 cl Okryddad Taffel + 2 cl Brun Cacao Likör + 6 cl Mjölk


    Fördelen med denna Drink är att man inte blir bakis (Y)

  • jessicaalm 17 november 2007

    Hej jag har några goda på min sida (Y)

  • mistralwind 23 november 2007

    Jag har inte sett bacardi cocos på systemet, verkar inte finnas vad jag kan se på deras hemsida (www.systembolaget.se). jag brukar köpa på finlandsfärjorna =) smaskens!

    /mw.

  • Jessika 23 november 2007

    Charlie Chaplin och White lady är mina absoluta favoriter. Båda ligger och väntar på att läggas upp på min sida.

  • Amika 23 november 2007

    JAg har några drinkrecept bland mina med. :)

  • umen 23 november 2007

    (Y)Gin, flädersaft och fruktsoda(seven up). Lägg lite frysta hallon i bålen eller i glaset. Jag lovar att det blir gott. Spritsmaken försvinner, så den blir lite farlig.:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.