Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Eget vin av egna druvor

  • Ludde63 8 augusti 2008

    Hej
    Jag har flyttat till ett hus där det fanns en stor gammal vinranka som kommer att ge ganska mycket druvor och jag tänkte försöka göra lite vin av dom , är det någon som har erfarenhet av att göra eget vin av vindruvor är tacksam för alla tips och recept

    mvh Ludde

  • Queenie 8 augusti 2008

    Jag gör mycket vin, men kör med färdiga vinsatser. Har en gång gjort äppelvin och då gick jag in på Bodega och köpte en liten påse med allt man behöver till att göra eget vin, jässtopp, jäst, jästnäring, klarningsmedel etc samt en massa recept. Kommer inte ihåg, men det fanns säkert recept på vindruvor också. Det kostade cirka 30-40 kronor tror jag. Bodega borde väl också finnas i Upplands väsby?

  • anluk 8 augusti 2008

    Skrivet av Queenie den 8 aug 2008

    Jag gör mycket vin, men kör med färdiga vinsatser. Har en gång gjort äppelvin och då gick jag in på Bodega och köpte en liten påse med allt man behöver till att göra eget vin, jässtopp, jäst, jästnäring, klarningsmedel etc samt en massa recept. Kommer inte ihåg, men det fanns säkert recept på vindruvor också. Det kostade cirka 30-40 kronor tror jag. Bodega borde väl också finnas i Upplands väsby?


    Blir vin av färdiga vinsatser ok?? är det krångligt och svårt?? Behöver man särskilda verktyg?? Har aldrig vågat prova.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.