Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Härlig drink?

  • Ronja-ronja 15 februari 2010

    Hejsan alla!
    Jag söker efter en god och lätt drink som man kan göra hemma, är sugen på att mixtra lite frukt också. Tänkte blanda drinkarna med vodka.

  • Gnurf 15 februari 2010

    Vodka är ju en neutral sprit...så där kan du köra med lite vad som helst i fruktväg. Mixade jordgubbar (frysta) som du blandar med vodkan och sedan häller på tex guanabanajuice (lr soursop lr corossol som den kallas på Guadeloupe) eller mangojuice. Supersmarrigt en stekhet sommardag medans man väntar på den rätta grillglöden...(Y)

  • Ronja-ronja 15 februari 2010

    Okej :) För jag har läst olika recept lite här o var och inte hittat ett recept som innehöll mixtrad frukt utan bara likörer och eftersom mitt spritskåp inte är så stort så äger jag inte någon likör :P

  • Wildthing 15 februari 2010

    Som Gnurf skrev så funkar det med i stort sett vilken frukt som helst. Beror lite på vad du har för vodka och hur neutral den är i smaken.

    Prova dig fram! Smaka av med sockerlag (koka upp 2 delara socker och 1 del vatten, låt svalna, förvara i kylskåp) och lime för att hitta rätt balans mellan sötma och syra.

  • Gnurf 15 februari 2010

    Jodå...det blir jättegott med mixad frukt. Är det mycket kärnor, som tex i hallon, så bör man passera frrukten/bären. Fruit punch kallades denna typ av drinkar då när jag kuskade runt i Västindien. Du kan ju även fylla upp glaset med tex cider eller ett mousserande vin...dvs mixad frukt (tex hallon) med en 5a vodka och toppa upp den med halloncider lr limecider lr tex det prisvärda Chapel Hill Sparkling Chardonnay. Tyvärr har jag inga recept eftersom jag alltid freebasear drinkar...(H)

  • jimboz 15 februari 2010

    http://www.cocktailguiden.com/drink/frozen-strawberry-daiquiri

    http://www.dricka.se/sok/drinkar/

    Lite sidor om drinkar

  • Ronja-ronja 15 februari 2010

    Allt detta låter gott men jag kan inte testa förens på fredag hihi.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.