Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hemöl

  • eriksjen 14 januari 2013

    Är det någon annan som är sjukt intresserad av svagdricka, eller hemöl som det också kallas. Har mixtra en tid nu med min egen hemöl och testar lite olika recept och ingredienser för att få till en riktigt god hemöl.

    Har ni några erfarenheter att dela med er?
    Läs gärna mitt recept på finsk kotikalja och kommentera.

  • boz1965 14 januari 2013

    Svagdricka har jag aldrig försökt mig på att brygga, men en gång i tiden bryggde jag vanligt öl med fullt godkänt resultat. Fick sluta med det när jag flyttade in till stan. Jag har inte riktigt plats i lägenheten för sånt nu. Det var annat när man bodde i hus på landet.

  • eriksjen 15 januari 2013

    Svagdricka tar nog betydligt mindre utrymme att brygga än vanligt öl, men det beror ju på i vilka mängder man gör det. Själv bor jag i en 2 rummare och brygger min svagdricka där i ena hörnet i köket. Sambon har inte varit allra gladast då mina hinkar stått där men hon har vant sig (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.