Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

PIGGELIN DRINKEN

  • inkorgen 24 juli 2008

    TIPS TILL VARMA SOMMAR KVÄLLAR!

    2-3 MATSKEDAR "ABSOLUT PÄRON"
    FYLL GLASET MED SOCKER DRICKA
    ELER PÄRONSODA.
    SEN STOPPAR DU I EN PIGGELINGLASS.

    SEDAN SÅ ÄR DET BARA ATT NJUTA.

    MVH
    TINTAN

  • MasseBorglund 24 juli 2008

    EN KLASSIKER!

  • Queenie 24 juli 2008

    En piggelindrink är för mig en piggelinglass, lite vodka/gin samt spä ut med päroncider.

    Tips: Att skriva med versaler betyder att man "skriker", dessutom är det mer svårläst.

  • MalinJ 25 juli 2008

    Jag fick ett gott tips i tyskland när vi nu är inne på päronsmak;
    Xanté + Sprite + is
    Åh, så gott det är! (L)

  • monac 25 juli 2008

    inte bra att dricka sprit i den här värmen:'(

  • monac 25 juli 2008

    mixa dig en smoothie i stället:
    granatäppel juice & tärnad fryst mango,frysta bär. &spetsa i så fall med pressad lime & lite chili...då blir du "piggelin" ...det lovar jag:D

  • MalinJ 26 juli 2008

    Skrivet av monac den 25 jul 2008

    inte bra att dricka sprit i den här värmen:'(


    Det beror kanske på vilka mängder........ :o

  • Amika 26 juli 2008

    Något annat som är gott, är att mixa frusna hallon med kärnfri färsk vattenmelon och sen hälla på lite melonlikör och iskall fruktsoda... Mums! :)

  • Lilljeppe 27 juli 2008

    Lägg in ditt recept Amika:)

  • wemmahansson 10 augusti 2008

    Jag har två personliga favoriter!
    1. Om du har nära till affär så gå och köp en sluschie ( krossad is med smak typ) blanda ner vodka och rör om! Super gott och håller länge då isen tar sin tid att smälta!
    2. Förra sommaren var vi i akut behov av drink tillbehör. Köpte då den billigaste isglass boxen på hemköp. Gick hem och drog av alla is glassar från pinnen och la ner i mixer, hade i lite bär och martini eller vodka. Super gott! ( Tar lite tid men är defenitift en hit)

  • guumsan 30 december 2009

    allt låter jätte gott.. :p

  • frujimmiandersson 30 december 2009

    melovodka, sprite och en piggelinglass är också väldigt gott. spännande svar det blvit, ska gärna prova päronvarianterna! är lite såld på päron nämligen. vilket tur dessutom att vi alla är vuxna så vi kan bestämma själv om vi klarar dricka eller inte(Y)

  • frujimmiandersson 30 december 2009

    meloNvodka ska det vara såklart!
    gott nytt år på er! i morgon kväll ska jag hälla apelsinjuice i champagneglas och toppa med mousserande vin som välkomstdrink. enkelt och gott och inte lika starkt som bål brukar bli:Z

  • Mistys 30 december 2009

    Prova lika delar cocacola och sweppes russian caribien samt vaniljvodka och lite vaniljessans( kan uteslutas) Sååå god drink(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.